Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Goldstripe
    • April 2012
    • 23

    Tack för era svar.
    Jag har dessutom delat av 200 L akvariet med en stor rot: 1) i en vänster del med kokosnöt + kruka och snåriga växter
    och 2) i en höger del med med öppen yta och svärdsplantor. I den högra delen var det tänkt att pansarmalarna skulle hålla till, vilket de faktiskt också gör. Så det är ganska lugnt på vänstersidan. De 4 Lancolata sitter still på rutan hela tiden.

    Finns det någon annan tuffare Apisto som skulle klara att föröka sig i ett 200 L där det går 20 mindre pansarmalar? T.ex. nijsseni eller panduro?


    Pansarmalarna (Schultzei) ligger för det mesta under blad och rötter förutom då det är matdags, men håller då oftast till på den högra sidan.

    Annars får jag lägga ner Borelii-paret i mitt ena 90 L-kar där det går några lugna obefruktade Endler-honor + stillsamma Otocinclus macrospilus. Borde väl passa bättre?

    I mitt andra 90 L-kar går 2 Viejita tillsammans med 10 N. Beckfordi och några Otocinclus negro. Där är det lugnt.

    // Roger
    Senast redigerad av Goldstripe; 21 August 2012, 13:56.

    Kommentar

    • Goldstripe
      • April 2012
      • 23

      Borde även ha skrivit att borelii-paret är: hanen drygt 4 cm och honan knappt 3 cm (inklusive stjärtfenan).
      Hanen är gulaktig - ej blå. Svårt att säga om hanen färgat ut riktigt ännu - det finns ju olika färgvarianter på bolerii. Men de bilder som finns strax ovan i tråden på starkt blåa Bolerii-hannar måste ju ändå vara odlade färgvarianter.
      Mina Borelii-ciklider kanske inte är könsmogna ännu?

      Viejita-paret känns nästan fullvuxna 5,5 och 4,5 cm och har färgat ut helt.
      Senast redigerad av Goldstripe; 20 August 2012, 00:55.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Här är mina apistogrammor för närvarande - förutom då Ap. Baenschi, som inte ville vara med på bild. Han tycker förmodligen, att det är alldeles för många scalarer just nu - så efter att ha varit en riktigt tuffing...så är han inte det längre.

        Mr. "terror" alias Ap. Nijsseni, huserar med sina honor och bolivianerna - och som du nämde C90, så skickar den dominanta honan - den mindre dominata lite hit å dit i karet. Vem kunde tänka sig det från dag ett - då dom verkade så himla beskedliga - honor som hanne. Fast jag måste erkänna, att jag gillar dom.

        Nu har grabbarna färgat ut riktigt ordentlig, så här kommer några bilder på Ap. Borelli/Ap.Nijsseni.

        //Inger
        Bifogade filer
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Peter1904
          • February 2003
          • 1079

          Sv: Mina Apistogramma

          Fantastiskt fina apor du har!

          Du gör så att jag blir sugen på att skaffa mig Nijsennis igen.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Peter1904
            Fantastiskt fina apor du har!

            Du gör så att jag blir sugen på att skaffa mig Nijsennis igen.
            Gör det...igen.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Det som är kul med Nijsennis och Panduro är att även honorna är fina och har ett jäkla temperament och karaktär.

              Bilderna på ditt Nijesennis par är bara för bra, väldigt fina fiskar.
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av c90368
                Det som är kul med Nijsennis och Panduro är att även honorna är fina och har ett jäkla temperament och karaktär.

                Bilderna på ditt Nijesennis par är bara för bra, väldigt fina fiskar.
                Eftersom du "nästan" ville att jag skulle "ärva" din tråd - vill jag hjälpa till att hålla den igång.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Ursprungligen postat av gullefjun
                  Eftersom du "nästan" ville att jag skulle "ärva" din tråd - vill jag hjälpa till att hålla den igång.

                  //Inger
                  Bugar och bockar

                  När du dessutom kan lägga upp så fina bilder på så fina fiskar...
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Bugar och bockar

                    När du dessutom kan lägga upp så fina bilder på så fina fiskar...
                    Tack.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Bilder på min Apistogramma Agassizii hanne

                      Han är inte fullvuxen än så jag tror att han har potential att bli snygger när han blir större
                      Bifogade filer
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Thaifighter
                        • August 2006
                        • 420

                        Mina Apistogramma viejita.

                        Thaifighter





                        Alla mina fisk-video på Youtube!
                        http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Så fina!
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Fina, Thaifighter Liknar mina viejita II (som en del säger egentligen är macmasteri) väldigt mycket.

                            Verkar som om deras senaste kull kommer att klara sig.

                            De två bilderna med äggen visar hur de såg ut när jag nyss köpt dem, och de två andra när hanen vuxit till sig lite.
                            Bifogade filer
                            Senast redigerad av Shepard; 03 September 2012, 19:51.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Thaifighter
                              Mina Apistogramma viejita.

                              Thaifighter





                              Fina bilder på vackra apisar.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Den här tråden är ju helt hopplös! Massa fina bilder på lika fina Apistogramma som var och en art måste ha ett eget välskött lugnt akvarium. Snart behöver man ju 5-6 nya akvarium... Man blir ju så sugen
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...