Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TinaM
    • February 2008
    • 1040

    Ursprungligen postat av c90368
    Jag har haft trifiaciata och nijesseni i samma kar, men de delat upp karet i varsit revir och någon mer Ap eller annan dvärgciklid hade inte fått plats där.
    Hur stort kar hade du till dem?
    32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      Ursprungligen postat av TinaM
      Hur stort kar hade du till dem?
      Det var i mitt 400 liters.
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • irwin_fletch
        • April 2009
        • 544

        Har ett kar på 600 liter. Mycket gömställen (rötter, stenrösen, växter, kokosnötter).

        Min fråga är hur många arter jag kan hålla av apisto? Vet att det kan vara svårt att svara på frågan och att mycket hänger på avgränsningar i inredning men tänkte höra vad ni har att säga.

        Aterna jag tänkt hålla är:

        Apistogramma cacatuoides
        Apistogramma bitaeniata
        Apistogramma borelli

        Om möjlighet finns är jag även sugen på Apistogramma viejita. Cacatuoides och Viejita har jag hållt ihop förut utan problem med de andra arterna är nya för mig.

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Ursprungligen postat av irwin_fletch
          Har ett kar på 600 liter. Mycket gömställen (rötter, stenrösen, växter, kokosnötter).

          Min fråga är hur många arter jag kan hålla av apisto? Vet att det kan vara svårt att svara på frågan och att mycket hänger på avgränsningar i inredning men tänkte höra vad ni har att säga.

          Aterna jag tänkt hålla är:

          Apistogramma cacatuoides
          Apistogramma bitaeniata
          Apistogramma borelli

          Om möjlighet finns är jag även sugen på Apistogramma viejita. Cacatuoides och Viejita har jag hållt ihop förut utan problem med de andra arterna är nya för mig.
          Det borde inte vara några problem, men med en liten reservation för borellii som är en av de vekaste Apistogrammorna. Men det kan vara väldigt varierat hos olika individer.
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • irwin_fletch
            • April 2009
            • 544

            Ursprungligen postat av c90368
            Det borde inte vara några problem, men med en liten reservation för borellii som är en av de vekaste Apistogrammorna. Men det kan vara väldigt varierat hos olika individer.
            Hehe, du skulle bara veta hur rätt du har. Butiken där jag hittade borellii hade tagit in 3 par (6 fiskar). Detta skulle vara någon variant med mycket färg. Jag ville vänta ett tag med att köpa. När jag kom tillbaka till butiken en vecka senare hade 4 dött, trots att personal gjort allt för att de skulle få rätt miljö samt lugn och ro.

            Nu blir det de andra tre arterna, men har inte hittat hona till bitaeniata än. Men vågade inte ha hanen kvar i butiken då det va en riktigt snygg fisk.

            Kommentar

            • Marnat
              • November 2009
              • 2012

              äntligen fått okej bilder på mina Sp. Schwarzkinn
              Bifogade filer
              \\54L Apistos//
              \\234L SA//
              MVH Marcus

              Kommentar

              • danne0301
                • July 2009
                • 1128

                Ruskigt snygg Men den gula är ju som en klon av min kakadua hona..
                Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

                2 gånger 54L odlingsprojekt
                540L Ormhuvudfisk som blev CA

                Kommentar

                • Marnat
                  • November 2009
                  • 2012

                  Ursprungligen postat av danne0301
                  Ruskigt snygg Men den gula är ju som en klon av min kakadua hona..
                  de är tämligen nära besläktade så det är inte så konstigt. Hon blir helt svart när hon är i lektagen för att sen övergå till sina gula normalfärg några minuter senare :P
                  \\54L Apistos//
                  \\234L SA//
                  MVH Marcus

                  Kommentar

                  • Föllförfisk
                    • April 2010
                    • 620

                    Såg så sjukt fina apistogramma på djuraffären! Nu ska vi se. Apistogramma agazzi fire red..?? Blev sjukt sugen, men kan inte särskilt mkt om apistogramma alls känns det som! Finns för mkt att välja på!! Höll på att köpa några som skulle få inviga det stora karet, men vågade inte riktigt, inte för att de var såå himla dyra, men känns kanske inte som den fisk man kör som "inkörsfiskar" i ett kar.. De finns nog säkert fortfarande kavar, inte riktigt glömt dem ännu..

                    Kommentar

                    • Saturnus80
                      • October 2009
                      • 943

                      Ursprungligen postat av Föllförfisk
                      Såg så sjukt fina apistogramma på djuraffären! Nu ska vi se. Apistogramma agazzi fire red..?? Blev sjukt sugen, men kan inte särskilt mkt om apistogramma alls känns det som! Finns för mkt att välja på!! Höll på att köpa några som skulle få inviga det stora karet, men vågade inte riktigt, inte för att de var såå himla dyra, men känns kanske inte som den fisk man kör som "inkörsfiskar" i ett kar.. De finns nog säkert fortfarande kavar, inte riktigt glömt dem ännu..
                      Du kommer att lära dej en massa om Apistogramma om du läser den här tråden från början.
                      //Daniel

                      110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
                      23l aqualandscape med dvärgkulor

                      Kommentar

                      • pelle
                        • January 2002
                        • 419

                        Ursprungligen postat av Marnat
                        äntligen fått okej bilder på mina Sp. Schwarzkinn
                        Otroligt vackra fiskar!!!
                        Per

                        Kommentar

                        • Föllförfisk
                          • April 2010
                          • 620

                          Ursprungligen postat av Saturnus80
                          Du kommer att lära dej en massa om Apistogramma om du läser den här tråden från början.
                          Ja, jag får ta mig tid o läsa igenom den vid tillfälle!! Vore kul med nåt anant än tetror, just nu har jag bara små tetror, ett "safe" kort liksom! Men apistogramma är ju sjukt fina fiskar!

                          Kommentar

                          • Marnat
                            • November 2009
                            • 2012

                            Ursprungligen postat av pelle
                            Otroligt vackra fiskar!!!
                            ja jag är verkligen sjukt nöjd med dessa ädelstenar, nu ska det bara jobbas för att få yngel på dem också

                            Hade varit roligt att kunna sprida Schwarzkinn till fler svenskar då det är en väldigt vacker apisto.
                            \\54L Apistos//
                            \\234L SA//
                            MVH Marcus

                            Kommentar

                            • Danne_85
                              • September 2009
                              • 667

                              Ursprungligen postat av Marnat
                              ja jag är verkligen sjukt nöjd med dessa ädelstenar, nu ska det bara jobbas för att få yngel på dem också

                              Hade varit roligt att kunna sprida Schwarzkinn till fler svenskar då det är en väldigt vacker apisto.
                              Du vet att jag har plats för sånna om inte annat görs det plats om tillfälle skulle ges ;p


                              Nu ska jag nog under helgen flytta mitt cacadua par till ett annat kar och sitter nu och funderar på nån ny apisto som ska få gå i karet efter rescapen...Tips någon?
                              Mvh: Danne

                              Foton:
                              http://www.blackroomphotos.com

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Ursprungligen postat av Danne_85
                                Du vet att jag har plats för sånna om inte annat görs det plats om tillfälle skulle ges ;p


                                Nu ska jag nog under helgen flytta mitt cacadua par till ett annat kar och sitter nu och funderar på nån ny apisto som ska få gå i karet efter rescapen...Tips någon?
                                Är du ute efter en "standard" eller en lite svårare som kräver riktigt surt vatten för att kläcka rommen?
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...