Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    såja, lite bilder på de nya invånarna
    Först honan då
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC05728.JPG
Visningar: 2
Storlek: 347,6 KB
ID: 2119373

    Sen två bilder på mina nya vackra hane
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC05737.JPG
Visningar: 2
Storlek: 580,4 KB
ID: 2119374
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC05743.JPG
Visningar: 2
Storlek: 443,9 KB
ID: 2119375
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

    Kommentar

    • danne0301
      • July 2009
      • 1128

      Jäklar vad snygg han är med den ryggfenan, tror jag vet vad nästa apo kan bli
      Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

      2 gånger 54L odlingsprojekt
      540L Ormhuvudfisk som blev CA

      Kommentar

      • danne0301
        • July 2009
        • 1128

        Inte helt lätt att få något bra på dom timmarna efter isläpp
        Bifogade filer
        Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

        2 gånger 54L odlingsprojekt
        540L Ormhuvudfisk som blev CA

        Kommentar

        • danne0301
          • July 2009
          • 1128

          Shit vad det svänger i relationerna här
          Först har viejitorna blivit totalt mobbade av främst kakaduahanen, de har fått nöja sig med max en femtedel av karet. Sakta sakta har dom tagit för sig lite mer och idag vaktar honan och till viss del hanen, en kokosnöt Honan har färgat ut otroligt jämfört med de första dagarna och hanen har t.o.m vågat sig på att slåss med kakaduan istället för att fly på stört.

          I ♥ apistor
          Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

          2 gånger 54L odlingsprojekt
          540L Ormhuvudfisk som blev CA

          Kommentar

          • Winnie
            • September 2008
            • 115

            Marat, riktigt fna trifasciata du fått fatt i! Var har du hittat dom?

            Kommentar

            • Winnie
              • September 2008
              • 115

              Ursprungligen postat av pelle
              Ap. sp. Blackchin (eller Schwarzkinn) är inte vanlig precis, tror inte att den är importerad till Sverige (rätta mig om jag har fel)
              Om du kan acceptera att en fisk har blå läppar istället för den med gula läppar (se din bild) så är Ap. Juruensis ett perfekt substitut .Den är praktiskt taget identisk med Blackchin förutom läpparna!
              Jag har ett par och avsikten är att odla på dom. Vi får se hur det går... Köpte dom som A. juruense VF, men det är sp. schwarzkinn. I Uwe Römers "Atlas 1" från Mergus behandlas "arten" som en juruense, men den har fått ett eget A-nummer : A198 och A199 (DATZ 2004; South American dwarf cichlides, bra bok/katalog!).
              Senast redigerad av Winnie; 21 April 2010, 22:44.

              Kommentar

              • Marnat
                • November 2009
                • 2012

                Ursprungligen postat av Winnie
                Marat, riktigt fna trifasciata du fått fatt i! Var har du hittat dom?
                Den är faktiskt svenskodlad och köpt av akvarielagret, jag var själv lite shockad när jag såg hur fin han var, inte ens planerat att ha ett par till i karet, vidare har mina baenschi lekt nu och honan vaktar oerhört duktigt sina yngel, de är frisimmande sen 3 dar ungefär och där är väl en tio kvar skulle jag tro

                Ap. Juruensis ska jag och köpa på fredag eller lördag, ska bli kul att få ner dem i det lilla karet tycker jag.
                \\54L Apistos//
                \\234L SA//
                MVH Marcus

                Kommentar

                • Marnat
                  • November 2009
                  • 2012

                  Ursprungligen postat av Winnie
                  Jag har ett par och avsikten är att odla på dom. Vi får se hur det går... Köpte dom som A. juruense VF, men det är sp. scharzkinn. I Uwe Römers "Atlas 1" från Mergus behandlas "arten" som en juruense, men den har fått ett eget A-nummer : A198 och A199 (DATZ 2004; South American dwarf cichlides, bra bok/katalog!).
                  Jag tjingar ett par av yngelna i framtiden då
                  \\54L Apistos//
                  \\234L SA//
                  MVH Marcus

                  Kommentar

                  • Saturnus80
                    • October 2009
                    • 943

                    Ursprungligen postat av danne0301
                    Shit vad det svänger i relationerna här
                    Först har viejitorna blivit totalt mobbade av främst kakaduahanen, de har fått nöja sig med max en femtedel av karet. Sakta sakta har dom tagit för sig lite mer och idag vaktar honan och till viss del hanen, en kokosnöt Honan har färgat ut otroligt jämfört med de första dagarna och hanen har t.o.m vågat sig på att slåss med kakaduan istället för att fly på stört.

                    I ♥ apistor
                    Är du säker på att det är Vijeta, för fiskarna på bilderna du la in ser ut som Hongsloi och Cacatoides.
                    //Daniel

                    110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
                    23l aqualandscape med dvärgkulor

                    Kommentar

                    • Saturnus80
                      • October 2009
                      • 943

                      Jag har äntligen lyckats få in min bror på Apistogrammas, han köpte världens snyggaste vijetatrio i lördags, honorna är riktigt snygga, som små hannar.

                      Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0076.jpg
Visningar: 1
Storlek: 82,5 KB
ID: 2119638

                      Tyvärr är han inte så bra på att rengöra rutan.
                      //Daniel

                      110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
                      23l aqualandscape med dvärgkulor

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Ursprungligen postat av Saturnus80
                        Är du säker på att det är Vijeta, för fiskarna på bilderna du la in ser ut som Hongsloi och Cacatoides.
                        Vijeta och Hongsloi är väldigt lika varandra och korsar sig med varandra.

                        Jag vet att jag någon gång tidigare har fördjupat mig i ämnet, tror jag dessutom har postat något i tråden om det.

                        Så är det någon som har tid och lust att forska, både i tråden och på internet så är det välkommet.

                        Jag har tyvärr inte tid just nu.
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • Saturnus80
                          • October 2009
                          • 943

                          Ursprungligen postat av c90368
                          Vijeta och Hongsloi är väldigt lika varandra och korsar sig med varandra.

                          Jag vet att jag någon gång tidigare har fördjupat mig i ämnet, tror jag dessutom har postat något i tråden om det.

                          Så är det någon som har tid och lust att forska, både i tråden och på internet så är det välkommet.

                          Jag har tyvärr inte tid just nu.
                          Jag är ju ingen expert, men den röda pricken vid stjärtfenan och att dom blir kuvade av cacatoides tyder på att det kan vara en hongsloi.
                          //Daniel

                          110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
                          23l aqualandscape med dvärgkulor

                          Kommentar

                          • danne0301
                            • July 2009
                            • 1128

                            Ja Cacatoides är den ena, helt rätt la bara med en bild för att han är så snygg tycker jag

                            Viejita ska det vara enligt handlaren i alla fall. Den skiljer en hel del i färg mot den förra jag hade som var köpt hos en annan handlare, den gången var hanen mörkare och även rödare på en större del av kroppen. Jag har för mig att båda handlarna namnat den Viejita II fast som sagt, dom var väldigt olika.. Den här är svenskodlad. Det är väl möjligt att någon av dom varit/är en Macmasteri eller vad dom heter? Fast Hongsloi lär det inte vara, dom har väl mycket mer färg, den här hanen är i stort sett ofärgad frånsett det röda som syns och fläckar på huvudet.
                            Ska se om jag kan få till nya bilder ikväll.
                            Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

                            2 gånger 54L odlingsprojekt
                            540L Ormhuvudfisk som blev CA

                            Kommentar

                            • danne0301
                              • July 2009
                              • 1128

                              Bästa jag lyckades få till. Och säg den lycka som varar honan vaktade som en tok i 2 dar och hanen var också aktiv, idag är båda 2 ute och simmar som inget hänt, så kan det gå.
                              Bifogade filer
                              Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

                              2 gånger 54L odlingsprojekt
                              540L Ormhuvudfisk som blev CA

                              Kommentar

                              • danne0301
                                • July 2009
                                • 1128

                                Lägger in den bästa jag hade på min förra hane.
                                Det är ju klara skillnader precis som jag kommer ihåg. Honorna skiljer sig också rejält, den förra var nästan gul och den nuvarande är gråare. Hon var en antydan till gul dygnen hon vaktade rom men inte på långa vägar lika färgglad som den förra.

                                Och som sagt, båda handlarna kallade den Viejita II (jag är iaf 99% säker på att denna också var II...)
                                Bifogade filer
                                Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

                                2 gånger 54L odlingsprojekt
                                540L Ormhuvudfisk som blev CA

                                Kommentar

                                Arbetssätt...