Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nicke SA
    • January 2008
    • 32

    Ursprungligen postat av Kjaer
    c90368: Nej, jag vet att man inte ska blanda fiskar från samma grupp.

    Vilken apistogramma skullle ni rekommandera tillsammans med panduro? Jag har förstått att dom kan vara väldigt agressiva mot andra apistos.
    Panduro vill nog dominera, men jag tror det går att ha dem med de flesta apisto om akvariet är tillräckligt stort. Jag har haft ett par panduro med små eunotus red tail i 375l. De vill helt klart dominera men har inte varit grymma på något sätt. Aggressiviteten hos panduro tycker jag är värst sinsemellan. Det gick inte att ha två honor tillsammans i mitt kar. De tog helt enkelt kol på varandra.

    Kommentar

    • Långås
      • December 2005
      • 1368

      Kom igen, längesen det var några bilder nu och jag är sugen att frossa i snygga Apistos!
      Mvh Peter

      Kommentar

      • pelle
        • January 2002
        • 419

        Nej, det är inte en nijsseni hona. Nijsseni honor har alltid en svart fläck vid fenroten också, vilket Panduro honorna saknar. Nijsseni och Panduro skiljs lättast åt genom att titta på honornas svarta markeringar. Hanarna är svårare att skilja åt. Färgerna är inget att lita på, eftersom både panduro och Nijsseni är polykromatiska.
        (Honan på bilden är förmodligen en panduro hona)

        Mvh/
        Per

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Ursprungligen postat av pelle
          Nej, det är inte en nijsseni hona. Nijsseni honor har alltid en svart fläck vid fenroten också, vilket Panduro honorna saknar.
          Mvh/
          Det har du alldeles rätt i, tänkte inte på det. Annars så är ju dessa honor avvikande från många övriga Ap honor, både till utseende och temperament.
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • JEK
            • March 2007
            • 1467

            Ja, dom har verkligen temperament! Stackars hanne.
            Mvh.
            Johan - akvarielös!

            Kommentar

            • Radioaktiva Räkor
              • May 2007
              • 1760

              Har nog lek på gång Ena Viejita-honan har en UNDERBART gul/svart dräkt och bor under en rot. Hanen är extremt territoriell och jagar tillochmed bort sandsnäckor.

              Får se vad som blir av't.

              //C
              With a licence to krill!
              Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

              Kommentar

              • JEK
                • March 2007
                • 1467

                Det är verkligen kul att iakta apistogrammor. Dom har många signaler och mycket "språk" om man kan kalla det så. Spärrar up gällock och fenor, skakar med hela kroppen, skickar tryckvågor med stjärtfenan osv. Mycket kul att titta på

                Men jag tycker mina panduro andas lite snabbt... Fast jag har varken nitrit eller ammonium och nitraten är bara på 10-20 ppm. Syresättningen är bra.. Vad kan det bero på?
                Mvh.
                Johan - akvarielös!

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Ursprungligen postat av Kjaer
                  Det är verkligen kul att iakta apistogrammor. Dom har många signaler och mycket "språk" om man kan kalla det så. Spärrar up gällock och fenor, skakar med hela kroppen, skickar tryckvågor med stjärtfenan osv. Mycket kul att titta på
                  Instämmer, har just nu en knallgul trifasciata hona som har flyttat sina bestyr från en Ap grotta till en liten grop under en sten utanför ingången. Kan sätta en stor peng på att det finns ett gäng små där

                  Men jag har tyvärr inte lyckats se något ännu
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Vic
                    • November 2006
                    • 1533

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Instämmer, har just nu en knallgul trifasciata hona som har flyttat sina bestyr från en Ap grotta till en liten grop under en sten utanför ingången. Kan sätta en stor peng på att det finns ett gäng små där

                    Men jag har tyvärr inte lyckats se något ännu
                    Spännande! Bilder?
                    Mvh Viktor


                    Apistogramma för hela slanten!

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Ursprungligen postat av Vic
                      Spännande! Bilder?
                      Svårt med bilder när jag inte ser något själv

                      De är ju så förbaskat små de liven när de kliver ut i världen!
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Ursprungligen postat av c90368
                        Svårt med bilder när jag inte ser något själv

                        De är ju så förbaskat små de liven när de kliver ut i världen!
                        Nu har jag i alla fall sett första ynglet! Men det är omöjligt att räkna antal eller ta en bild som visar något.
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • Vic
                          • November 2006
                          • 1533

                          Ursprungligen postat av c90368
                          Nu har jag i alla fall sett första ynglet! Men det är omöjligt att räkna antal eller ta en bild som visar något.
                          Häftigt!

                          Jag slänger in lite bilder.
                          Bifogade filer
                          Mvh Viktor


                          Apistogramma för hela slanten!

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            I dag blir det gravöl istället för festöl

                            Min avtar hanne har lämnat mig

                            Har haft det på känn ett tag då han har varit ganska slö.
                            Det blev väl för mycket för en gammal man att byta miljö och få två unga tjejer som sällskap!

                            Men han gjorde sin plikt in i döden och jag får verkligen hoppas på att jag kan dra upp några av hans yngel som nyligen blivit frisimmande
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Vic
                              • November 2006
                              • 1533

                              Ursprungligen postat av c90368
                              I dag blir det gravöl istället för festöl

                              Min avtar hanne har lämnat mig

                              Har haft det på känn ett tag då han har varit ganska slö.
                              Det blev väl för mycket för en gammal man att byta miljö och få två unga tjejer som sällskap!

                              Men han gjorde sin plikt in i döden och jag får verkligen hoppas på att jag kan dra upp några av hans yngel som nyligen blivit frisimmande
                              Mycket tråkigt att höra.. Hoppas att några yngel klarar sig!
                              Mvh Viktor


                              Apistogramma för hela slanten!

                              Kommentar

                              • Guy Palm
                                • March 2002
                                • 5720

                                En av de allra 1:a bilderna med den nya kameran. Olympus E-420
                                Bifogade filer
                                Guy
                                ,Poecilia,SKS,GOC,

                                Kommentar

                                Arbetssätt...