Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

    #91
    Jag såg nu på Akvarielagrets hemsida att Apistogramma elizabethae finns/har funnits inne i butiken och tänkte att jag kunde tipsa alla om det var ngn som var intresserad utav den.

    Kan slänga med en länk ifa någon skulle vilja kolla om någon annan sorts AP finns/har funnits inne också.

    Mvh /Glenn

    Min Zoon

    Kommentar

    • fredd
      • February 2007
      • 3360

      #92
      hehe det var inte lite apistogramma
      www.frfoto.tk

      Kommentar

      • Glenn
        • April 2002
        • 3904

        #93
        Ursprungligen postat av fredd
        hehe det var inte lite apistogramma
        Näe, det var en hel del och som jag förstod det så hade akvarielagret idag haft 10-20% på allt i butiken. Hade jag vetat det lite tidigare så skulle jag lätt ha åkt dit och shoppat loss
        Mvh /Glenn

        Min Zoon

        Kommentar

        • Radioaktiva Räkor
          • May 2007
          • 1760

          #94
          Stockholmare som är sugna kan ju åka till Bromma Zoo, var där igår och dom hade ett par Bolivianer och Ap. borelli till bra pris, sen ska dom ju flytta så då är det ytterligare 30% off på priset. 2st Ap. borelli för 54,50 låter inte så dåligt va?

          Dock blev det inga för mig, har bara plats för räkor just nu... Fan måste skaffa flera akvarier...

          //C
          With a licence to krill!
          Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

          Kommentar

          • fredd
            • February 2007
            • 3360

            #95
            sålde mina räkor igår, så på Fredag eller Söndag köper jag mina kakaduor
            www.frfoto.tk

            Kommentar

            • Glenn
              • April 2002
              • 3904

              #96
              Ghaaaaa jag är avundsjuk på er! Själv så vill jag dra igång ett AP kar och jag har ett 100L ståendes här men jag funderar på att slänga det då det är så repigt och måttbeställa ett på 200L med måtten 80*50*50cm istället. Då blir problemet det att det kommer ta en evighet innan jag kan köpa ett nytt för jag ska köpa en ny dator nu när lönen kommer så det verkar som om det inte blir något AP kar för mig än på ett bra tag
              Mvh /Glenn

              Min Zoon

              Kommentar

              • JEK
                • March 2007
                • 1467

                #97
                Glenn: Varför så högt kar om det ska vara till apistogramma?
                Mvh.
                Johan - akvarielös!

                Kommentar

                • Glenn
                  • April 2002
                  • 3904

                  #98
                  För bänken som det ska stå på är 80cm lång, 50cm djup och jag tycker att det inte blir lika snyggt om det bara är 40cm eller 45cm högt. Tänkte dessutom ha lite mer än enbart AP i karet som kanske lite bilbukar eller något. Ska bli ett "rent" SA kar med AP, tetror, malar och lite sånt. Så kommer det att bli svartvatten med ett förhoppningsvis lågt ph och inredningen ska jag försöka att få så det känns som om det är en del utav en översvämmad regnskog. MEn då måste jag någon dag när jag har tid samt lust att gå ut och såga bitar utav stammar från små döda träd
                  Mvh /Glenn

                  Min Zoon

                  Kommentar

                  • Radioaktiva Räkor
                    • May 2007
                    • 1760

                    #99
                    Hoho, vi ska flytta större... Då får jag platsmed min akvarieställning för 6st 180liters... Apistogrammaheaven <3

                    //C
                    With a licence to krill!
                    Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                    Kommentar

                    • Glenn
                      • April 2002
                      • 3904

                      Då måste du ju låta oss komma på besök sen och spana in dina kar
                      Mvh /Glenn

                      Min Zoon

                      Kommentar

                      • Radioaktiva Räkor
                        • May 2007
                        • 1760

                        Absolut, men det är nog minst ett hålvår dit tills allt kommer vara på plats

                        //C
                        With a licence to krill!
                        Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                        Kommentar

                        • Glenn
                          • April 2002
                          • 3904

                          Den som väntar på något gott brukar man säga
                          Mvh /Glenn

                          Min Zoon

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            På fredag ska jag hämta en ny Trifasciata hona, så min avatar får nått och busa med
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Galion
                              • December 2004
                              • 337

                              Hej mina Apisto vänner!
                              Tänkte höra med er hur ofta ni stöter på problemet att era Ciklider käkar upp romen?
                              Har råkat ut för det två gånger nu med mina Agassizii (Dubble Red)
                              Mvh Peter

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Min erfarenhet är att de är ganska bra föräldrar, men det finns några saker att tänka på.

                                1. Det gäller att erbjuda bra lekställen, jag föredrar Ap. grottor. Om de lägger rommen så att nattaktiva malar kommer åt den så är det ofta kört.

                                2. Sällskapet, det måste finnas ”lagom” med andra fiskar så att hannen har något att göra. Finns det för få andra fiskar i karet så blir hannen för engagerad i rommen och det brukar sluta med att den blir uppäten.

                                3. PH värdet, jag tror att ett för högt PH gör att rommen möglar. Fiskarna märker detta innan vi noterar det och käkar helt enkelt upp rommen för att ta igen den energi de förbrukat på att lägga den. Men det här är fortfarande bara en teori.
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...