Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    En liten film på mina senast köpta Ap. De går i ett kar som är inrett mest för fiskarna och inte för vardagsrum

    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • DaRe

      • June 2009
      • 2227

      Fantastiskt vackra. Förlåt en (ap)okunnig stackare som frågar vilken sort just denna är?
      Checking out...

      Kommentar

      • makki
        • April 2010
        • 435

        Ursprungligen postat av c90368
        En liten film på mina senast köpta Ap. De går i ett kar som är inrett mest för fiskarna och inte för vardagsrum

        Grymt fina!
        220L Parachanna Obscura,
        105L Channa sp. "assam",
        54L Mix

        Kommentar

        • Marnat
          • November 2009
          • 2012

          Ursprungligen postat av c90368
          En liten film på mina senast köpta Ap. De går i ett kar som är inrett mest för fiskarna och inte för vardagsrum

          väldigt vackra apor, din hona är nästan identisk till min schwarzkinn när hon väljer att klä sig i ett helt streck och inte bara en fläck på sidan
          \\54L Apistos//
          \\234L SA//
          MVH Marcus

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            Ursprungligen postat av Dre
            Fantastiskt vackra. Förlåt en (ap)okunnig stackare som frågar vilken sort just denna är?
            Precis som filmen heter, Apistogramma viejita
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Ursprungligen postat av c90368
              En liten film på mina senast köpta Ap. De går i ett kar som är inrett mest för fiskarna och inte för vardagsrum

              Lite kul det här, jag skriver ovan att akvariet är inrett mest för fiskarna och inte för vardagsrum.

              Jag har redan två kommentarer på YT om att de tycker akvariet är fint, inte ofta jag får sådana kommentarer där, men de är väl Ap nördar
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • flygrc
                • June 2006
                • 2755

                Så lugn och majestätisk!
                Nu blev jag sugen på att dra igång APprojektet igen i mitt 200l kar. Regnbågsynglena som tog över det karet är så stora nu att jag kan ha dom i bland föräldrarna i mitt 540 kar.
                Bara att plantera tätare då
                https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Ursprungligen postat av flygrc
                  Så lugn och majestätisk!
                  Nu blev jag sugen på att dra igång APprojektet igen i mitt 200l kar. Regnbågsynglena som tog över det karet är så stora nu att jag kan ha dom i bland föräldrarna i mitt 540 kar.
                  Bara att plantera tätare då
                  Plantera tätare var det ja, jag slängde ut hälften av växterna ur det filmade akvariet i helgen! Innan det var det tätt med växter...

                  Lite kul med Javamossan som jag inte har fått att fungera riktigt bra under alla mina år som akvarist, i detta kar växer det som ogräs!

                  Tillsätter lite TMG var annan vecka, ibland lite mer sällan för att det inte ska växa så mycket, jag blir inte riktigt klok på det här med växter...
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • flygrc
                    • June 2006
                    • 2755

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Lite kul med Javamossan som jag inte har fått att fungera riktigt bra under alla mina år som akvarist, i detta kar växer det som ogräs!

                    Tillsätter lite TMG var annan vecka, ibland lite mer sällan för att det inte ska växa så mycket, jag blir inte riktigt klok på det här med växter...
                    Jag upplever javamossan som en halvalg... när man har väldigt lite alger växer den dåligt... jag har tvärt om, den växte som f innan och nu får jag inte fart i den igen... fungerar bäst i lilla karet där jag har lite alger.
                    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Ursprungligen postat av flygrc
                      Jag upplever javamossan som en halvalg... när man har väldigt lite alger växer den dåligt... jag har tvärt om, den växte som f innan och nu får jag inte fart i den igen... fungerar bäst i lilla karet där jag har lite alger.
                      Intressant iakttagelse! I detta kar har jag mycket alger eftersom det finns Körsbärsräkor i det och alger är mat till dem.

                      Har aldrig funderat i de banorna själv.
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • Roglii
                        • June 2010
                        • 24

                        Ursprungligen postat av c90368
                        En liten film på mina senast köpta Ap. De går i ett kar som är inrett mest för fiskarna och inte för vardagsrum

                        Bra film och snygga fiskaar!
                        Jag kunde inte låta bli att notera att du också har endlers i karet. Jag har nämligen också planer på att låta någon apistogramma och boliviansk fjäril gå tillsammans med vildguppy. Men jag funderar på hur hårt de beskattar deras föryngring. Blir det några yngel kvar av dina endlers?

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          Ursprungligen postat av Roglii
                          Bra film och snygga fiskaar!
                          Jag kunde inte låta bli att notera att du också har endlers i karet. Jag har nämligen också planer på att låta någon apistogramma och boliviansk fjäril gå tillsammans med vildguppy. Men jag funderar på hur hårt de beskattar deras föryngring. Blir det några yngel kvar av dina endlers?
                          Det här karet har gått ganska länge med bara Endlers och Körsbärsräkor, så det började bli överbefolkat.

                          Kan konstatera att antalet har minskat sedan jag släppte ner Ap, men det är för kort tid för att veta om de tar bort all föryngring eller inte.
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Maths, det var en förjädra grann hane du har där på din film! Fantastiskt fina röda markeringar. Är de olika färgsättningarna, speciellt i rött på fenorna, vilda varianter eller är detta olika varianter av odlingsformer? - om du jämför med den på min film här;
                            Senast redigerad av Mats Bryzell; 15 June 2010, 12:22.

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ursprungligen postat av MaxB
                              Maths, det var en förjädra grann hane du har där på din film! Fantastiskt fina röda markeringar. Är de olika färgsättningarna, speciellt i rött på fenorna, vilda varianter eller är detta olika varianter av odlingsformer? - om du jämför med den på min film här;
                              Tjeckisk hokuspokus, såldes under namnet viejita II.

                              Det sorliga är att det nog var den mest "naturliga" Ap jag kunde få tag på i mitt närområde.

                              Men jag kan hålla med om att den är fin.
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Aha, ja, man kanske kunde funderat ut att det var lite "odlingstrolleri" med i leken - men, som sagt, det är en fin pôjk du har där!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...