Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Många frågor om ap i forumet nu, känns som att denna tråd behöver en lite puff upp i aktualitet.
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Marnat
      • November 2009
      • 2012

      Ursprungligen postat av c90368
      Många frågor om ap i forumet nu, känns som att denna tråd behöver en lite puff upp i aktualitet.
      ja just det, hade helt glömt bort denna, tog ju lite tid efter uppstart innan jag fick i mina apor, men har i dagsläget 1+1 apistogramma baenschi, bilder kommer till helgen finns iofs några i projekttråden
      \\54L Apistos//
      \\234L SA//
      MVH Marcus

      Kommentar

      • Joppan4ever
        • December 2008
        • 277

        Jahapp här kommer en länk på min kakadua hanne

        bild1 http://gs165.photobucket.com/groups/...urrent=273.jpg
        bild2 http://gs165.photobucket.com/groups/...urrent=271.jpg


        Riktigt dåliga bilder dock...
        // Joppan

        Akvarium: 220L dvärgciklider
        40-50L Tomt

        Kommentar

        • maccan
          • September 2009
          • 154

          Ursprungligen postat av c90368
          Välkommen till Ap tråden

          Du refar tillbaka till min fenomenala trifasciata hanne jag hade 2007 och som fortfarande är min avatar.

          Ja, den var något alldeles extra!

          Här är en film på pojken, den av mina filmer som har flest visningar på YT

          Najs! 2.07 in ifilmen är det en liten gul rackare i nedre högra hörnet... vad är det för filur?
          I´m hung as Einstein and smart like a horse

          http://www.youtube.com/watch?v=6lKadIoXWVg

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            Ursprungligen postat av maccan
            Najs! 2.07 in ifilmen är det en liten gul rackare i nedre högra hörnet... vad är det för filur?
            Apistogramma nijsseni
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • maccan
              • September 2009
              • 154

              Ursprungligen postat av c90368
              Apistogramma nijsseni
              Din var ju mycket finare än dom på bilderna på ciklid.se
              I´m hung as Einstein and smart like a horse

              http://www.youtube.com/watch?v=6lKadIoXWVg

              Kommentar

              • Roulie
                • January 2006
                • 152

                Borelli-frågor

                Istället för att starta en helt egen tråd så tänkte jag att det kunde vara bättre att ställa frågan i den här tråden först och se om det ger resultat...

                Jag har nyligen beställt 1+2 Apistogramma Borellii (kan ev bli 1+1, han var inte säker på att det gick att få flera honor) som jag ska stoppa ner i mitt 60l kar... Endlers har fått bli ciklidmat...

                Jag har ett flertal grottor i karet, men allihop är för tillfället bebodda av mina ancistrusar som har förökat sej med ljusets hastighet.
                Bör jag försöka fixa till lite fler grottor (kan bli svårt då det är tätt planterat + relativt stora rötter) eller ska dom helt enkelt få slåss med ancistrusarna om vem som ska få ha revir vart?
                720 l - Sällskapsakvarium
                60 l - Endlers, Guldancistrus och Amanoräkor

                Kommentar

                • myslas
                  • February 2008
                  • 672

                  Ursprungligen postat av Roulie
                  Istället för att starta en helt egen tråd så tänkte jag att det kunde vara bättre att ställa frågan i den här tråden först och se om det ger resultat...

                  Jag har nyligen beställt 1+2 Apistogramma Borellii (kan ev bli 1+1, han var inte säker på att det gick att få flera honor) som jag ska stoppa ner i mitt 60l kar... Endlers har fått bli ciklidmat...

                  Jag har ett flertal grottor i karet, men allihop är för tillfället bebodda av mina ancistrusar som har förökat sej med ljusets hastighet.
                  Bör jag försöka fixa till lite fler grottor (kan bli svårt då det är tätt planterat + relativt stora rötter) eller ska dom helt enkelt få slåss med ancistrusarna om vem som ska få ha revir vart?
                  Min erfarenhet av Borellii är att den är väldigt snäll av sig, tror inte de skulle rå på tuffa ancistrusar. Dela på en kokosnöt och gör ett par grottor med väldigt små ingångar (så att cikliderna precis kommer in) så får de egna grottor som ancistrusarna inte kan ta hand om.

                  Kommentar

                  • Roulie
                    • January 2006
                    • 152

                    då får jag kanske testa med det då... anade att det kunde va så, men man har ju varit med om att aggresiva firrar har jagat bort det mesta och Borelli har jag aldrig haft.

                    Ungefär hur stora hål bör man göra föresten?
                    ca 2 cm i diameter?
                    720 l - Sällskapsakvarium
                    60 l - Endlers, Guldancistrus och Amanoräkor

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Ursprungligen postat av Roulie
                      då får jag kanske testa med det då... anade att det kunde va så, men man har ju varit med om att aggresiva firrar har jagat bort det mesta och Borelli har jag aldrig haft.

                      Ungefär hur stora hål bör man göra föresten?
                      ca 2 cm i diameter?
                      Håller med om kokosnötterna.

                      Det räcker med +1 cm i diameter och hålet ska vara vid botten.
                      Senast redigerad av c90368; 23 February 2010, 13:02.
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • Marnat
                        • November 2009
                        • 2012

                        ville bara meddela att jag verkar fått lek på mina Apistogramma Baenschi nu, tog dem nästan 3 veckor men bättre sent än aldrig

                        Dock har de fått för sig att leka i en egengrävd grop under en av rötterna, precis på den del av karet som är svårast att dokumentera, så ni slipper bilder hehe, där är dock en bild i min projekttråd där man kan skymta gropen åtminstone.


                        Av det jag sett så vaktar honan frenetiskt medan hanen mest glider runt, väldigt likt blivande föräldrar av släktet homosapien faktiskt.

                        Får se om hanen skärper sig och om honan klarar av att hålla pansarmalarna stången, än så länge ser det ljust ut iaf.
                        \\54L Apistos//
                        \\234L SA//
                        MVH Marcus

                        Kommentar

                        • danne0301
                          • July 2009
                          • 1128

                          Flyttar mina funderingar hit istället för en annan tråd
                          Jag är på gång att göra mig av med mina silverhaj+scalarer till förmån för apistogramma. Det lutar mest åt kakadua eller ett par andra. Samtliga beskrivs som haremsruvare, men hur många kan vara lämpligt i ett 110 långt 222L? 1+2? 1+3...4?
                          Det verkar inte som många fungerar med 2 hanar i alla fall..möjligen då Inka eller Viejita..fast jag fastnar mer för kakadua varje gång jag googlar bilder
                          Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

                          2 gånger 54L odlingsprojekt
                          540L Ormhuvudfisk som blev CA

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Ursprungligen postat av danne0301
                            Flyttar mina funderingar hit istället för en annan tråd
                            Jag är på gång att göra mig av med mina silverhaj+scalarer till förmån för apistogramma. Det lutar mest åt kakadua eller ett par andra. Samtliga beskrivs som haremsruvare, men hur många kan vara lämpligt i ett 110 långt 222L? 1+2? 1+3...4?
                            Det verkar inte som många fungerar med 2 hanar i alla fall..möjligen då Inka eller Viejita..fast jag fastnar mer för kakadua varje gång jag googlar bilder
                            Max 1+3 skulle jag tro, om du inte har extremt mycket gömställen på botten. I normalt inredda kar är 1+2 att rekommendera då honorna tar varsin halva som revir. En tredje hona riskerar att bli ut mobbad av de andra honorna.
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • danne0301
                              • July 2009
                              • 1128

                              Ok.....och jag kan fasen inte låta bli att le varje gång jag ser din gamla hane där, jäklar vad grann den är..
                              Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

                              2 gånger 54L odlingsprojekt
                              540L Ormhuvudfisk som blev CA

                              Kommentar

                              • Otto the Otocinclus
                                • December 2008
                                • 94

                                Har tänkt skaffa apistogrammas till mitt tomma 52 liters, det borde fungera eller hur? Är det någon skillnad på vilka arter som skulle få plats (Vissa säger att det inte spelar någon roll och artbeskrivingarna säger att bl.a. Hongsloi och Agassizii vill ha 80 cm och liter vilken är mest rätt??) och hur många kan jag ha?? 1+3??

                                Kommentar

                                Arbetssätt...