Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • 127bubbel
    • March 2007
    • 1133

    Ja, dom brukar annars vara väldigt duktiga på att uppvakta sina honor. Imorgon så blir det en rolig idag då jag skall hämta 3 st till VF Apistogramma Iniridae. Har 5 st sen sammanlagt. Imorgon skall jag också försöka lägga in lite bilder på dessa om dom vill vara med på kort vill säga.

    Eller nu skrev jag imorgon igen, skall hämta dom idag såklart. Vid 12 tiden så simmar dom förmodligen i karet.

    MVH/Freddan

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      Ursprungligen postat av 127bubbel
      Ja, dom brukar annars vara väldigt duktiga på att uppvakta sina honor. Imorgon så blir det en rolig idag då jag skall hämta 3 st till VF Apistogramma Iniridae. Har 5 st sen sammanlagt. Imorgon skall jag också försöka lägga in lite bilder på dessa om dom vill vara med på kort vill säga.

      Eller nu skrev jag imorgon igen, skall hämta dom idag såklart. Vid 12 tiden så simmar dom förmodligen i karet.

      MVH/Freddan
      Lycka till!

      Se till att få fram bilder, jag har inte en bild av iniridae i huvudet ska bli kul att se vad det är för en liten gynnare

      Nu säger jag God Natt!
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • GöranE
        • November 2008
        • 735

        Ursprungligen postat av Winnie
        Tack för tipset Göran. Jag har tänkt på att ta mig till Nol, men det har ännu inte sammanfallit med andra ärenden. Nols verkar vara ett vattenhål när det gäller Ap. Just nu har jag lugnat ner mig lite när det gäller inhandlandet. Två hannar av mina Carreiro är kvar och ikväll såg den största kura ihop sig och "ruska" på sig. Inte bra.
        När det gäller Ap Purple så finns det ju synonymer som kanske gör letandet lättare; Sp. Nanay, men det vet du säkert. Jag har själv aldrig sätt fisken live, men allt tyder på att det är en riktig juvel!
        /W
        Sorry! Hade inte koll på du bodde så långt bort..
        Jo Ap.Purple är jättefin. Fick tag i 7 stycken billigt i en affär som skulle läggas ner. Sålde 2+2 till Kent i Nol och behöll den dominante hanen + två honor. Hade tom lek på dom ett par ggr men inga yngel överlevde .
        Kan även rekommendera Ap.Vieijita, mycket vacker.
        Hoppas det gick bra med din hane.
        Jordätare................ inget kommer i närheten!!

        Quidquid latine dictum sit, altum videtur

        Kommentar

        • 127bubbel
          • March 2007
          • 1133

          Maths, här har du en bild på en VF Apistogramma Iniridae (Hona) som simmar i mitt kar. Slänger även in en dålig bild på hannen som gömmer sig i växterna samt att han inte alls färgat ut.




          MVH/Freddan

          Kommentar

          • Linda_A
            • March 2005
            • 1479

            Så kul med en sån här lång tråd om de härliga dvärgcikliderna!!
            Jag har ofta önskat att jag inte bodde på en ort med högt PH och KH. :/
            //Linda

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Ursprungligen postat av Linda_A
              Jag har ofta önskat att jag inte bodde på en ort med högt PH och KH. :/
              Sån´t går att åtgärda.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Linda_A
                • March 2005
                • 1479

                haha visserligen, jag gjorde visserligen tvärt om flyttade ifrån en ort med mjukare vatten till en med hårdare. Dåligt omdöme på den tiden. *s*

                Edit:
                Samt att jag helst inte vill krångla, jag har testat det mesta utom osmosvatten och "riktig" co2.
                Senast redigerad av Linda_A; 25 January 2009, 14:53.
                //Linda

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Nu kanske vi svävar ifrån huvudtråden, men å andra sidan handlar det om att skaffa Apistogramma.
                  Vad har du för pH och kH nu? Egen brunn?
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Linda_A
                    • March 2005
                    • 1479

                    Nopp men vi har mycket kalk häromkring tyvärr. Nu var det år sen jag mätte det, men om man kollar efter kalket så är det ju kvar. ska kolla i gamla trådar..

                    Hittade:
                    7,5 i ph
                    9 i kh
                    13 i gh
                    //Linda

                    Kommentar

                    • Markus1984
                      • November 2008
                      • 2606

                      En liten bild.

                      Här kommer en liten bild på mitt Kakadua "Red" par.
                      Klicka på bilden för större version

Namn: KakaHane&Hona2.jpg
Visningar: 2
Storlek: 105,6 KB
ID: 2104710

                      Jag tycker dom är otroligt fina
                      Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

                      Kommentar

                      • psyko
                        • April 2007
                        • 49

                        hej! jag har två st Apistogramma baenschi en hane och en hona problemet är att hanen "hatar" honan, hon försöker hela tiden att ta kontakt med honom men han bara jagar bort henne väldigt agressivt, ibland flera varv runt i akvariumet. det finns mycket växter och några grottor av kokosnötskal och även två rötter som utgör två halv bra gottor. vad är problemet? i flera veckor har jag haft dom och så här har det varit från början.

                        jag var inne på globefisch i sthlm och frågade om tips dom sa att jag kan byta min hane mot en av deras om jag vill, är det rätt väga att gå?

                        PS. alla värden är bra!

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Jag har 1+3 av dessa Apistos, och det är lugnt som en filbunke i det karet. Om du får byta ut hannen så är det kanske inte fel, då de bevisligen inte funkar ihop. Dessa Apor är, om jag inte är felunderrättad, en sort som funkar bra när de är 1+1.
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • psyko
                            • April 2007
                            • 49

                            mitt kar är på 54L när jag köpte dom så sa försäljaren att det endast fungerar med en hona så det får nog tyvärr bli så att jag byter bort hanen, känns lite tråkigt men hon blir nog stressad av att han hela tiden nekar och jagar bort henne!

                            Kommentar

                            • bjojoj
                              • December 2006
                              • 35

                              Ursprungligen postat av Markus1984
                              Här kommer en liten bild på mitt Kakadua "Red" par.
                              [ATTACH]16951[/ATTACH]

                              Jag tycker dom är otroligt fina
                              Jag håller med dig! Trivs de bra ihop?

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Halloj!
                                Jag slänger in några bilder på mina A. viejita, med några frågor till Maths och alla andra kunniga ap-kännare. Det är lite olika färg på honorna. En av de tre honorna är nästan helt gul och tar inte fram den svarta teckningen som de andra två gör. Den helt gula honan är på inget sätt underdånig eller har låg rang - tvärtom, hon är stentuff och har ett litet bo under en rot. Hanen är lika intresserad av henne som de andra.
                                Jag undrar om det är vanligt att honorna har så olika färg? Eller vad det kan bero på?

                                Här är alltså några blandade bilder, ni ser vilken hona det handlar om!

                                (Jag får ursäkta för den skitiga rutan - som syns så tydligt på blixtbilderna.)
                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...