Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pelle
    • January 2002
    • 419

    Ursprungligen postat av c90368
    Var det i den burken du hade Borellii tidigare? För det var väl du som hade ett kar med bara Borellii i olika åldrar?

    Jag har funderat på hur ofta man behöver byta vatten i en burk med så mycket växter och väldigt lite fisk i förhållande till storleken på karet.
    Jo, jag har provat att hålla ett stort gäng Borellis i detta akvarium och det har gått bra. Men jag tror att jag har refererat till ett 165 liters akvarium där jag hade en grupp Borelli under ett par år, som ynglade av sig och mådde allmänt bra.

    När det gäller vattenbyte i 550 liters akvariet, så tycker jag att det fungerar bäst med att byta cirka 10-20% en gång i veckan.
    Även med mycket växter så verkar fiskarna må bäst av regelbundna vatten byten.
    Per

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      Ursprungligen postat av pelle

      När det gäller vattenbyte i 550 liters akvariet, så tycker jag att det fungerar bäst med att byta cirka 10-20% en gång i veckan.
      Även med mycket växter så verkar fiskarna må bäst av regelbundna vatten byten.
      Du har nog rätt, byter man en gång i veckan så är man på säkra sidan.
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        En ny Ap beskriven

        Apistogramma sp Mamore named A. erythrura

        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Snygg! Väcker ha-begäret inom en.....
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • dezplay
            • January 2008
            • 161

            Ap. Hongsloi och kakadua....
            Bifogade filer
            dra räva i môs, TIAHÔLM!

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Ursprungligen postat av dezplay
              Ap. Hongsloi och kakadua....
              Fin Hongsloi!

              Köpte själv ett par för några dagar sedan, men de fick "klibba ihop stjärtfenan" sjukan direkt

              De simmar omkring som några fyllon i burken just nu!

              Det par med nijsseni som jag köpte samtidigt från samma affär mår prima!

              Tror at detta blir första gången i mitt liv som jag kommer att reklamera ett fiskinköp.
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • 127bubbel
                • March 2007
                • 1133

                Kör oktozin maths så skall du se att dom blir friska.

                MVH/Freddan

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Ursprungligen postat av 127bubbel
                  Kör oktozin maths så skall du se att dom blir friska.

                  MVH/Freddan
                  Har ingen sportlig chans att få ur dem ur karet och har inget kar ledigt att medicinera i!
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Peter1904
                    • February 2003
                    • 1079

                    Grymt fin Hongsloi!

                    Kommentar

                    • 127bubbel
                      • March 2007
                      • 1133

                      Ursprungligen postat av c90368
                      Har ingen sportlig chans att få ur dem ur karet och har inget kar ledigt att medicinera i!
                      Du behöver väl inte ta ur dom för att medeciner? Gör aldrig jag med mina firrar utan medecinerar direkt i karet.

                      MVH/Freddan

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Ursprungligen postat av 127bubbel
                        Du behöver väl inte ta ur dom för att medeciner? Gör aldrig jag med mina firrar utan medecinerar direkt i karet.

                        MVH/Freddan
                        Alla är vi olika, jag skulle aldrig skicka i medicin för att två firrar mår dåligt när resten mår bra.

                        När denna rest dessutom består av nijessini, chockladgurami, schackbräden och pygméguramis som kräver perfekta förhållanden för att trivas, så är lusten till att medicinera ännu mindre.
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • 127bubbel
                          • March 2007
                          • 1133

                          Japp, som du säger så är vi alla olika. Jag däremot skulle aldrig fånga upp 2 fiskar för att medecinera i ett enskilt kar, eftersom sjukdomen finns i karet så tycker jag det är lika bra att medeciner direkt i karet för att ta död på baketerien en gång för alla.

                          MVH/Freddan

                          Kommentar

                          • tveten
                            • October 2006
                            • 33

                            Igår fick jag se att min trifasciata-hona lagt beslag på en kokosnöt och vaktar den mot kopparbarberna :-)

                            Kommentar

                            • tveten
                              • October 2006
                              • 33

                              Testar att lägga in en länk på några bilder på mina apistos med sin kokosnöt.

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Ursprungligen postat av 127bubbel
                                Japp, som du säger så är vi alla olika. Jag däremot skulle aldrig fånga upp 2 fiskar för att medecinera i ett enskilt kar, eftersom sjukdomen finns i karet så tycker jag det är lika bra att medeciner direkt i karet för att ta död på baketerien en gång för alla.

                                MVH/Freddan
                                Var tillbaka i affären där de köptes idag, de tre fiskar som fanns kvar när jag hade köpt mina låg döda i karet! Inga större problem att reklamera med andra ord.

                                Tror inte detta är en bakteriesjukdom, tror snarare att det är något som Ap drabbas av när de helt enkelt är försvagade av någon anledning. Tror att det finns latent i alla akvarium, men det bryter som sagt inte ut förrän fiskarna blir i tillräckligt dålig kondition.
                                Senast redigerad av c90368; 30 December 2008, 10:14.
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...