Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • flocki
    • April 2008
    • 273

    tack c-mannen!

    Kommentar

    • Fräken666
      • August 2008
      • 125

      Jag har problem med två av mina apistogrammer.
      Två av mina hanar en kakadua och en borelli har gömt sej, tror att borellin har dött men kakaduan står bara under en stock.
      Han fick nya honor och efter det har jag knappt sett honom. Men honorna är väldigt pigga.
      Har inte sett att dom blivit jagad av några andra så varför gömma sej. kan det ha blivit för många ap. i samma akvarie 224l då jag även har ett panduro par.(inte lika färggrant som ditt Flocki, mina är väldigt vita)
      Sedan en fråga till hur gör ni när ni gör vattenbyte tar ni direkt ur kranen eller låter ni vattnet stå ett tag?

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Ursprungligen postat av Fräken666
        kan det ha blivit för många ap. i samma akvarie 224l då jag även har ett panduro par
        Panduro är en väldigt skarp och dominerande Ap. Så det kan vara mycket möjligt att de andra Ap hannarna håller sig undan på grund av den dominerande Panduro hannen.

        Honor av andra arter bryr han sig inte om.
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Ursprungligen postat av Fräken666
          hur gör ni när ni gör vattenbyte tar ni direkt ur kranen eller låter ni vattnet stå ett tag?
          Går inte att svara direkt på eftersom du inte talar om vart du bor och vad det är för vatten du har.

          Själv byter jag direkt från kranen, men det innebär inte att det fungerar hos dig.
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Fräken666
            • August 2008
            • 125

            Jag bor i Ullared med egen brunn, ph 6.7 .
            Det jag tänker mest på är temp skillnaden som blir.
            Jag brukar byta varannan vecka och ca 4.5 hinkar kanske det är bättre att byta varje och lite mindre?
            Jag har inte uppfattat att panduro hannae har försökt jaga de andra men kanske i smyg.
            Jag har köpt ett 540l som snart ska startas där jag tänkt att ha bla skalarer och lite dvärgciklider ska jag flytta panduron dit då?

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Ursprungligen postat av Fräken666
              Jag bor i Ullared med egen brunn, ph 6.7 .
              Det jag tänker mest på är temp skillnaden som blir.
              Jag brukar byta varannan vecka och ca 4.5 hinkar kanske det är bättre att byta varje och lite mindre?
              Jag använder tmererat direkt ur kranen. Men då får man inte ha kopparrör som "fäller".

              Ursprungligen postat av Fräken666
              Jag har inte uppfattat att panduro hannae har försökt jaga de andra men kanske i smyg.
              Jag har köpt ett 540l som snart ska startas där jag tänkt att ha bla skalarer och lite dvärgciklider ska jag flytta panduron dit då?
              Dygnet har 24 timmar så det kan hända mycket när man inte tittar.

              Det kan vara värt att prova en flytt.
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • Fräken666
                • August 2008
                • 125

                Då ska jag flytta dom så fort jag får i gång det.
                Tack Lee

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Då ska vi se vad ni gillar den här som fick följa med till Sverige från mässan i Tyskland:
                  Klicka på bilden för större version

Namn: Kopia av IMG_0198.JPG
Visningar: 2
Storlek: 417,6 KB
ID: 2102336
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Gaffel
                    • December 2007
                    • 6200

                    Snygg plansch men du åkte väl inte hela vägen till interzoo och kom hem fisklös va?
                    Life's a bitch and then you die..
                    "I might be right handed but im always left-winged"
                    Skriv på!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Nä, men det var nära. Det simmar bara två par av dessa i en 50x50x50 kub nu med svartvatten och förhoppningsvis blir det resultat av sammankomsten så småningom.
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Radioaktiva Räkor
                        • May 2007
                        • 1760

                        Oooh, juste hade glömt bort den här tråden liten. Nu ska ni få jobba. Köpte de här två som Apistogramma sp. "Apache" på Bollmoras auktion. Men vad jag har förstått så är inte "Apache" riktigt riktigt. Jag står och fumlar i mörkret. Vad tror ni det kan vara för några?

                        //C
                        Bifogade filer
                        With a licence to krill!
                        Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          Ursprungligen postat av Radioaktiva Räkor
                          Oooh, juste hade glömt bort den här tråden liten. Nu ska ni få jobba. Köpte de här två som Apistogramma sp. "Apache" på Bollmoras auktion. Men vad jag har förstått så är inte "Apache" riktigt riktigt. Jag står och fumlar i mörkret. Vad tror ni det kan vara för några?

                          //C
                          Frågan har varit uppe förut, titta i inlägg 496 på sidan 25 i denna tråd.

                          Verkar vara fina fiskar!
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • Radioaktiva Räkor
                            • May 2007
                            • 1760

                            Wheeee, att jag inte tänkte på att googla. Lat vettu. Ser faktiskt ut att vara en Apistogramma sp 'Masken'

                            //C
                            With a licence to krill!
                            Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                            Kommentar

                            • tummen
                              • March 2005
                              • 5199

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Nä, men det var nära. Det simmar bara två par av dessa i en 50x50x50 kub nu med svartvatten och förhoppningsvis blir det resultat av sammankomsten så småningom.
                              Snart kommer det säkerligen yngel.....och då "vill" jag gärna ha några..... frågan är om jag har PLATS för dem.....
                              Thomas "tummen" Wallén

                              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ursprungligen postat av tummen
                                Snart kommer det säkerligen yngel.....och då "vill" jag gärna ha några..... frågan är om jag har PLATS för dem.....
                                Det är jag tveksam till, förra gången du ville byta fisk mot räkor såg jag inte till en enda räka i mitt kar. Får jag yngel av dessa så kommer de ut på öppna marknaden så att så många som möjligt kan njuta av dem.
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...