Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simon--B
    • May 2008
    • 720

    Okej tack då vet jag

    Kommentar

    • Mich
      • April 2008
      • 57

      Två bilder på mina Apistogramma Macmasteri.



      Kommentar

      • Banderad
        • January 2006
        • 358

        Ursprungligen postat av Mich
        Två bilder på mina Apistogramma Macmasteri.




        Jättefina fiskar

        /Jocke

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Mich

          Nicke SA

          TinaM

          Simon- -B

          Välkomna in i Apisto tråden

          Hoppas ni hittar både bilder och information i denna låånga tråd.
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Simon--B
            • May 2008
            • 720

            Ursprungligen postat av c90368
            Mich

            Nicke SA

            TinaM

            Simon- -B

            Välkomna in i Apisto tråden

            Hoppas ni hittar både bilder och information i denna låånga tråd.
            tack Jag tror man hittar mycket här om man hinner läsa igenom alla sidorna :P Haha Men tack för en bra tråd Mvh Simon

            Kommentar

            • TinaM
              • February 2008
              • 1040

              Ursprungligen postat av c90368
              Mich

              Nicke SA

              TinaM

              Simon- -B

              Välkomna in i Apisto tråden

              Hoppas ni hittar både bilder och information i denna låånga tråd.
              Tack för välkommandet. Jag har många frågor om dessa charmiga firrar. Är denna rätt tråd att fråga på?
              32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

              Kommentar

              • Banderad
                • January 2006
                • 358

                Ursprungligen postat av TinaM
                Tack för välkommandet. Jag har många frågor om dessa charmiga firrar. Är denna rätt tråd att fråga på?

                Fråga på bara. Det håller dessutom tråden vid liv vilket är bra när det gäller så här intressanta trådar....

                /Jocke

                Kommentar

                • Mich
                  • April 2008
                  • 57

                  Ursprungligen postat av c90368
                  Mich

                  Nicke SA

                  TinaM

                  Simon- -B

                  Välkomna in i Apisto tråden

                  Hoppas ni hittar både bilder och information i denna låånga tråd.
                  Tack, det var bland annat den här tråden som fick mig inspirerad att köpa Apistogrammor. Förresten, så tror jag det vankas lek hos mina Apor. Båda honorna har en vacker gul lekdräkt och hanen försöker imponera på dem hela tiden. Vi får se hur det utvecklas!

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    Fick i kväll se att mina Dicrossus filamentosus precis skulle till att lägga rom. För ovanlighetens skull på ett ställe där jag kunde filma.

                    Lyckades fånga ca 15 minuter innan ljuset släcktes med videokameran. Blev lite spännande när det kom in en andra hane och käkade rom mitt i leken

                    Ska redigera och lägga upp filmen i morgon.
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • Banderad
                      • January 2006
                      • 358

                      Ursprungligen postat av c90368
                      Fick i kväll se att mina Dicrossus filamentosus precis skulle till att lägga rom. För ovanlighetens skull på ett ställe där jag kunde filma.

                      Lyckades fånga ca 15 minuter innan ljuset släcktes med videokameran. Blev lite spännande när det kom in en andra hane och käkade rom mitt i leken

                      Ska redigera och lägga upp filmen i morgon.

                      Väntar med spänning...


                      /Jocke

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Ursprungligen postat av Banderad
                        Väntar med spänning...


                        /Jocke
                        Kommer i kväll, jobbar nu
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • Radioaktiva Räkor
                          • May 2007
                          • 1760

                          Mina Dicrossus filamentosus har också börjat uppvisa riktigt beteende. Två hanar och tre honor, hanarna har börjat mucka med varandra och färgar ut nåt extremt

                          Borde inte tråden döpas om till Dvärgciklidtråden?

                          Vidare så har mina Laetacara curviceps lekt och rommat två gånger sen jag fick dom för en månad sen, inga yngel ännu dock - men det lär ju komma så som dom håller på

                          //C
                          With a licence to krill!
                          Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                          Kommentar

                          • Banderad
                            • January 2006
                            • 358

                            Jag har inte haft några SA-dvärgar på något år nu, men suget bara växer och växer. Om 2 månader kommer jag få hem två kar med måtten 150*60*35. Det första jag tänkte när jag fick napp på de karen var SA-dvärgar. Det ena karet är jag nog tvungen att spara till framtida yngel av mina mbunas, men det andra kommer definitivt husera dvärgciklider från Sydamerika. Jag är även sugen på att köra en grupp Biotodoma cupido eller wawrini (har en förkärlek för jordätare). Jag har inte bestämt mig vilka arter det blir ännu, men man borde onekligen kunna köra ett gäng arter i det karet. Vad tror ni?

                            /Jocke

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ursprungligen postat av Radioaktiva Räkor

                              Borde inte tråden döpas om till Dvärgciklidtråden?

                              //C
                              Jo, det skulle nog beskriva innehållet i tråden bättre

                              Vet någon om det är möjligt att byta namn på tråden

                              Om det är möjligt, behåller de som prenumererar på tråden sin prenumeration
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Ursprungligen postat av Banderad
                                Jag har inte haft några SA-dvärgar på något år nu, men suget bara växer och växer. Om 2 månader kommer jag få hem två kar med måtten 150*60*35. Det första jag tänkte när jag fick napp på de karen var SA-dvärgar. Det ena karet är jag nog tvungen att spara till framtida yngel av mina mbunas, men det andra kommer definitivt husera dvärgciklider från Sydamerika. Jag är även sugen på att köra en grupp Biotodoma cupido eller wawrini (har en förkärlek för jordätare). Jag har inte bestämt mig vilka arter det blir ännu, men man borde onekligen kunna köra ett gäng arter i det karet. Vad tror ni?

                                /Jocke
                                Är djupet på akvariet 60 eller 35 centimeter?

                                Dvärgarna bryr sig inte så mycket om höjden på akvariet, utan det är bottenytan som är avgörande för hur många par man kan ha.

                                Det är en viss skillnad på 0,9 eller 0,53 m2 bottenyta.
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...