Upplever ni att apistogrammor som går själv i akvarium är mer skygga mot de som har sällskap av tex tetror?
Eller upplever ni att det handlar mer om inredning/art/individer?
Ska bli kul att kunna jämföra mitt par i det stora akvariet i vardagsrummet vs det lilla i hallen på ovanvåningen.
Jag skulle behöva ett råd, igen. Min apistogramma macmasteri gold hona dog ju. Det har gått över 2 veckor och ingen mer har dött eller visat tecken på att må dåligt. Så jag antar att fältet är fritt fram för att skaffa honor igen.
Jag vet inte om jag kan få tag på just apistogramma macmasteri gold-honor. Hade ni försökt skaffa en annan färgvariant honor? Eller kan jag ha hanen som singel hane och skaffa en annan art av apistogramma? Gäller ett 240 liters.
Eller skulle jag ev. kunna göra båda två?
I ett 240 liters borde det fungera med både och, men det nya paret bör vara en annan typ av Apistogramma typ Agassizii som har en mer spolformad kropp. Ju mer avvikande hannarna är till utseendet desto lättare verkar de tolerera varandra.
I ett 240 liters borde det fungera med både och, men det nya paret bör vara en annan typ av Apistogramma typ Agassizii som har en mer spolformad kropp. Ju mer avvikande hannarna är till utseendet desto lättare verkar de tolerera varandra.
Tack för svaret. Tror att jag kommer chansa då och ändra lite i inredningen så att spelplanen blir mer jämnlik.
Hur hade du gjort ang. färgsorten. Iofs kanske jag lägger för mycket kraft vid det när jag ändå inte ska odla på dem.
När det gäller macmasteri så spelar det ingen roll då de som finns till salu är väldigt hårt avlade och har inte mycket likhet med "originalet" som knappas går att få tag på numera.
När det gäller macmasteri så spelar det ingen roll då de som finns till salu är väldigt hårt avlade och har inte mycket likhet med "originalet" som knappas går att få tag på numera.
Tusen tack för svaret. Då slipper jag vara orolig för att göra något dumt.
De bryr sig inte om andra fiskar förutom då de har rom. Internt kan det vara lite bråk, men inte så att de jagar ihjäl varandra.
Tack! Klarar de av att stå på sig mot apistogrammor vid lek?
Leker lite med tanken att skaffa ett par. Fast jag såg att man helst skulle starta med en grupp, då de är svåra att könsbestämma.
Kommentera