Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Och i går tillverkades en ny laddning!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av ansjo
      Och i går tillverkades en ny laddning!
      min är snart slut..
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Vanish
        • April 2011
        • 900

        Haha jaså, lyxigt

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Då är frågan Ansjo, vad har du i den?

          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Här kommer en bild på min Kakadua-hanne
            Bifogade filer
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Vanish
              • April 2011
              • 900

              Oj va fin Jag har en skitkass kamera men försökte ta några bilder idag. Ska ladda upp dom när jag är hemma igen efter jobbet.

              Kommentar

              • källebacken
                • February 2006
                • 574

                Nu har kakaduorna lekt igen och har frisimmande yngel

                Klicka på bilden för större version

Namn: 003.jpg
Visningar: 2
Storlek: 173,0 KB
ID: 2137228
                Annica

                Kommentar

                • Thezzizen
                  • May 2004
                  • 46

                  hej,
                  har läst er tråd och kikar i den då oc då. Är sedan 1,5 vecka ägare till kakaduor 1+2 i ett 112 liters som är pånyttstartat igen. Just nu går det själva tillsammans med 2 siamensis.

                  Ett par frågor dock. Ena honan är väldigt dominant och den lite mindre är därför strängt förpassad till ett litet hörn bakom doppvärmaren där hon är ganska blek. Trots att det finns en del gömställen precis i närheten. Ska man vänta in, eller är det ngn idé att ha kvar henne?
                  Karet är ju nytt så växterna har ju inte växt till sig än och jag har inte velat vara i och petat, men funderar på o putta ner lite fler grottor o likn, kan det vara värt ett försök?

                  Tanken var att få ytterligare ngn sort apisto 1+1 men är det för litet? Vad rekommenderar ni?

                  Hoppas få uppslag till nya ideer!

                  //Therese

                  Kommentar

                  • Thezzizen
                    • May 2004
                    • 46

                    Sen skulle jag tycka det vore roligt och se helbilder av era kar , någon som håller med om det?

                    Kommentar

                    • pelle
                      • January 2002
                      • 419

                      Ursprungligen postat av Thezzizen
                      hej,
                      har läst er tråd och kikar i den då oc då. Är sedan 1,5 vecka ägare till kakaduor 1+2 i ett 112 liters som är pånyttstartat igen. Just nu går det själva tillsammans med 2 siamensis.

                      Ett par frågor dock. Ena honan är väldigt dominant och den lite mindre är därför strängt förpassad till ett litet hörn bakom doppvärmaren där hon är ganska blek. Trots att det finns en del gömställen precis i närheten. Ska man vänta in, eller är det ngn idé att ha kvar henne?
                      Karet är ju nytt så växterna har ju inte växt till sig än och jag har inte velat vara i och petat, men funderar på o putta ner lite fler grottor o likn, kan det vara värt ett försök?

                      Tanken var att få ytterligare ngn sort apisto 1+1 men är det för litet? Vad rekommenderar ni?

                      Hoppas få uppslag till nya ideer!

                      //Therese
                      Vore intressant att se ett foto på akvariet, och hur du har arrangerat inredningen?
                      För ett akvarium i den storleken med apistos, så måste du ha mycket rötter och stenar, plus en rejäl djungel av växter.
                      Jag tror inte att din lilla hona kommer att överleva i det sällskapet. I små akvarier kan det vara bättre med en hona och en hane.
                      Den större honan har tydligen tagit hela akvariet som sitt revir. Och det kanske beror på att det saknas avgränsningar i inredningen.

                      Du kommer att få samma problem som du har nu, även om du stoppar i en art till.
                      Per

                      Kommentar

                      • Thezzizen
                        • May 2004
                        • 46

                        Ursprungligen postat av pelle
                        Vore intressant att se ett foto på akvariet, och hur du har arrangerat inredningen?
                        För ett akvarium i den storleken med apistos, så måste du ha mycket rötter och stenar, plus en rejäl djungel av växter.
                        Jag tror inte att din lilla hona kommer att överleva i det sällskapet. I små akvarier kan det vara bättre med en hona och en hane.
                        Den större honan har tydligen tagit hela akvariet som sitt revir. Och det kanske beror på att det saknas avgränsningar i inredningen.

                        Du kommer att få samma problem som du har nu, även om du stoppar i en art till.
                        Du skriver ungefär som jag tänkt själv. Idag har jagf intehaft möjlighet att studera dem då jag jobbat hela dagen men igårkväll upplevde jag att den m indre honan bosatt sig i den störra grottan framför värmarn iställlet för bakom. Hon var ute och spände upp sig och den dominanta honan fick inte komma i närheten utan avreagerade sig på en stackars siamensis istället. Förhoppningsvis har de balanserat sig lite där med reviren.

                        Skulle gärna ha visat foto men är inte guldmedlem, hur gör ja då? Har redan planerat in fler växter och lite mer gömställen. mitten består av ett gäng stenar som skall flyttas fram lite för att dela av lite mer och för att få in mer växter bakom. Hoppas hinna få in det i veckan nu.

                        Tänkt att komplettera med tetror sen. Om det inte går med fler apisto, vad har ni frö förslag då?

                        Kommentar

                        • Moving Waves
                          • August 2010
                          • 1403

                          Mitt stående tips när det gäller sällskap till apistogramma istället för terror är pennfiskar. Äter inte yngel och håller sig gärna lite högre upp i karet. Ett annat alternativ är någon av de mindre corydorasarterna, hastatus, habrosus eller pygmaeus.
                          - - -
                          540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                          Kommentar

                          • squamata
                            • September 2006
                            • 144

                            @ PiaJo
                            Precis sånna jag vill ha.
                            Orange flash heter dom va ?
                            Eller vad e dom köpta som.
                            Gillar de solidt orange fenorna o de blå bröstfenorna.
                            På Double red o dom så e färgerna sällan lika spridda ända ut på fenorna

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Här kommer en bild på min Kakadua-hanne
                              Ursprungligen postat av squamata
                              @ PiaJo
                              Precis sånna jag vill ha.
                              Orange flash heter dom va ?
                              Eller vad e dom köpta som.
                              Gillar de solidt orange fenorna o de blå bröstfenorna.
                              På Double red o dom så e färgerna sällan lika spridda ända ut på fenorna
                              Vet faktiskt inte vad färgen heter, köpte dem som orange.. tror jag
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • kaj.p
                                • June 2002
                                • 2952

                                Taskig bild men här är en snart vuxen kull av Apistogramma sp. Pebas "morado" Ett resultat av Planted aquarium resan.
                                Bifogade filer
                                Nordiska Diskus Sällskapet
                                Hallandsakvaristerna
                                BAK Gcg Maf NCS

                                Kommentar

                                Arbetssätt...