Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    Vacker film att titta på! Vad filmade du med som kunde få fram ynglen så tydligt?
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • källebacken
      • February 2006
      • 574

      Min gamla kamera...en Olympus SP-55OUZ....lite bättre än en compakt kamera men sämre än en system fast å andra sidan kan man inte filma med en systemkamera tror jag iaf kan min dotter inte det..
      Annica

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Ursprungligen postat av källebacken
        Ger upp at försöka fota dom små liven lägger in en liten film istället. Hoppas dom syns dom bättre, dom är på roten ignorera den kassa zooomningen en stund in i filmen.. Hanen skymtar förbi i slutet med
        http://www.youtube.com/watch?v=1ftPa0adqUs
        Fin film!
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • källebacken
          • February 2006
          • 574

          Tack
          Annica

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            Var i närheten av min akvariebutik idag och tittade in bara för att som vanligt inte hitta något roligt, trodde jag!

            Fina Apistogramma agassizii i naturformen simmade i ett kar

            Det var evigheter sen jag såg denna förr så vanliga Ap i någon affär, framförallt i den naturliga formen och inte en massa dubble red eller andra lustiga varianter. Fanns även en del andra Ap, det ser lovande ut. Tydligen har de slutat att köpa fisk från Tjeckien, kanske kan bli fler naturformer i framtiden då förhoppningsvis.

            Så nu simmar tre Apistogramma agassizii en hane och två honor i min 400 liters djungel.
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • kaj.p
              • June 2002
              • 2952

              Kul vilken variant var det?
              Nordiska Diskus Sällskapet
              Hallandsakvaristerna
              BAK Gcg Maf NCS

              Kommentar

              • källebacken
                • February 2006
                • 574

                Ursprungligen postat av källebacken
                ja det är kul med yngel har inte haft apisto tidigare, har haft bolivianer och fjärils ciklider och har nu nyclelhål och kurvciklid....men nu har jag absolut fastnat för apisto...har ev ett 100 L på G och där blir det nån annan apisto...har nämligen en bänk över i gästrummet och en bänk utan akvarium på kan man ju inte ha
                Nu är 100 L akvariet bokat och hämtas förhoppningsvis på fredag...så nu j*klar blir det apisto....nån som har erfarenhet av Barlowi... svåra lätta eller nåt annat förslag på nån intressant apisto..
                Annica

                Kommentar

                • Vanish
                  • April 2011
                  • 900

                  Ursprungligen postat av källebacken
                  Min gamla kamera...en Olympus SP-55OUZ....lite bättre än en compakt kamera men sämre än en system fast å andra sidan kan man inte filma med en systemkamera tror jag iaf kan min dotter inte det..
                  Fliker bara in och säger att systemkameror går numera att filma med. Kanske inte alla men en hel del. Dessutom filmar dom riktigt vassa i HD vilket blir fantastiskt bra! Tjejen har en nikon d5000 (tror jag) och den slår min fillmkamera varje dag i veckan

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    Ursprungligen postat av kaj.p
                    Kul vilken variant var det?
                    Min förhoppning är att det är en "vanlig" A 234.

                    Men vilken variant har jag idag inte en aning om. Har knappt hunnit titta på dem.
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • kaj.p
                      • June 2002
                      • 2952

                      OK Hur ser de ut då kanske kan vänta på foto Agassiziin är kanske den mest utspridda apiston o finns över hel amazonas. Har länge jagat både Tefe eller santarem som då o då dyker upp i handeln. Tyvärr inte speciellt ofta dock men de är vansinnigt snygga.
                      Nordiska Diskus Sällskapet
                      Hallandsakvaristerna
                      BAK Gcg Maf NCS

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Ursprungligen postat av kaj.p
                        OK Hur ser de ut då kanske kan vänta på foto Agassiziin är kanske den mest utspridda apiston o finns över hel amazonas. Har länge jagat både Tefe eller santarem som då o då dyker upp i handeln. Tyvärr inte speciellt ofta dock men de är vansinnigt snygga.
                        Jag satt en kvart framför karet nyss, såg hanen i fem sekunder!

                        Men de trivs säker där inne bland alla växter och rötter
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • MsDimitri
                          • July 2011
                          • 140

                          Hoppar in i tråden! Har en liten fråga när det gäller att få apistogramman att leka!
                          Har 2 honor och en hane i mitt 240-liters och undrar hur ni gör för att trigga igång lek , är det nått speciellt man måste göra eller är det trivseln som gäller för dem för att de ska leka?

                          Apistogrammor är ju ursnygga! Och ganska tuffa
                          Hanen är kanske ganska rå mot sina stackars honor, när han ser dem .. ZOOM så jagar han dem!

                          Kommentar

                          • freddi36
                            • December 2010
                            • 2882

                            hejsan alla apisto intresserade
                            när jag var på en affär i malmö jag inte besöker så ofta såg jag en apisto som jag alldrig sett eller hört talas om tidigare. A. cf cruzi.
                            vet inte om den är ovanlig eller så, ville bara tipsa ifall att någon här ska börja med apistos och kanske vill ha något lite ovanligt

                            kunde även va kul att veta lite om den om någon vet något
                            Senast redigerad av freddi36; 05 October 2011, 18:43.

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ursprungligen postat av MsDimitri
                              Hoppar in i tråden! Har en liten fråga när det gäller att få apistogramman att leka!
                              Har 2 honor och en hane i mitt 240-liters och undrar hur ni gör för att trigga igång lek , är det nått speciellt man måste göra eller är det trivseln som gäller för dem för att de ska leka?

                              Apistogrammor är ju ursnygga! Och ganska tuffa
                              Hanen är kanske ganska rå mot sina stackars honor, när han ser dem .. ZOOM så jagar han dem!
                              Bra vatten och mat är ett bra tips för att få honorna sugna. Har man det och det inte vill sig i alla fall kan ett vattenbyte med lite svalare vatten hjälpa till.
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • pelle
                                • January 2002
                                • 419

                                Ursprungligen postat av källebacken
                                Ger upp at försöka fota dom små liven lägger in en liten film istället. Hoppas dom syns dom bättre, dom är på roten ignorera den kassa zooomningen en stund in i filmen.. Hanen skymtar förbi i slutet med

                                Verkligen en fin filmsnutt! Härligt att se yngelvård hos Apistogramma arter.

                                Jag kan inte låta bli att länka till en rätt unik film på youtube. (för de som undrar hur apistogrammor (ochTaenicaror) blir till ) Det är första gången jag har sett hur en apistogramma/ taenicara hane befruktar ägg utan att simma in i grottan. Det är ju väldigt vanligt att hanen är för stor att komma in i grottan eller håligheten. Så man kan ju fundera över hur de gör egentligen. Men här har ju någon lyckats filma det hela!

                                Senast redigerad av pelle; 05 October 2011, 19:56.
                                Per

                                Kommentar

                                Arbetssätt...