Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kryddan803
    • July 2011
    • 241

    Ok tck såå mkt

    Kommentar

    • kryddan803
      • July 2011
      • 241

      Sen när man skaffat ett par/harem (vad är bäst?) till mitt 92L kanske man ska lägga in lite bilder här? ;D

      Kommentar

      • vitter
        • August 2010
        • 219

        Enligt artbeskrivningen är kakaduan en haremsruvare, så en hane och 2-3 honor kan nog vara lagom. Har en hanne och 3 honor av ap. hongsloi i ett kar på strax under 100 liter, och det funkar bra.

        Kommentar

        • kryddan803
          • July 2011
          • 241

          ok så du tror att det funkar med två honor och en hane i ett 92L med andra fiskar? (tetror, guppies etc.)

          Kommentar

          • kryddan803
            • July 2011
            • 241

            eller går det med 1 par ist? eller blir det för jobbigt för honan? :S För kostar övr 300kr med tre stycken plus att de bara har två i kanske ett 30-50L akvarium i affären närmast mej (den seriösaste här)

            Kommentar

            • vitter
              • August 2010
              • 219

              Har personligen ingen erfarenhet av just kakaduor, men skulle tro att de trivs bäst om hannen har åtminstone två honor att dela uppmärksamheten mellan. Tror inte det ska vara något problem att kombinera dem, men kolla gärna artregistret här för att jämföra de olika fiskarnas krav på temperatur och vattenvärden, så de inte vill ha helt olika saker.

              Kommentar

              • kryddan803
                • July 2011
                • 241

                ok tack

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Lägger ut lite bilder, om vad som händer i mitt 220-liters apistokar. Där går en 1+2 Ap. Borellii, en ancistrus och några smycketetror. Jag har även haft ett gäng corydoras där förrut - men misstänkte, att dom käkade upp förra kullen apistobebbar - så dom fick flytta till diskuskaret
                  Bägge honorna har nu varsin kull - tillsammans c:a 22 småttingar. Dom har varit frisimmande i fjorton dagar. Det är svårt att veta om dom får i sig någon föda, eftersom dom är så himla små.
                  Mr. Borellii vill leka igen - men inte honorna, som vänligt men bestämt kör bort honom. Honorna har sina duster ihop, när dom kommer för nära varandras revir.
                  Jag kan sitta långa långa stunder framför det här karet - gillar verkligen deras beteende.
                  Inte så bra bilder - svårt att få dom riktigt klara, dels p.g.a. inte så bra kamera - inget stativ.
                  Bifogade filer
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • macke_fisk
                    • December 2005
                    • 4442

                    Vilka fina bilder .
                    MVH macke_fisk

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Tack, tror jag har tagit hundra bilder - innan jag åtminstone fick till några där småttingarna syns.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • macke_fisk
                        • December 2005
                        • 4442

                        Haha, ibland för att nå perfektion så krävs väldigt mycket arbete .
                        MVH macke_fisk

                        Kommentar

                        • källebacken
                          • February 2006
                          • 574

                          Här är min kakaduahona och yngel...det är första kullen och dom har varit frisimmande lite mer än 1 vecka nu, dom är vid koksnöten om man tittar noga
                          Bifogade filer
                          Annica

                          Kommentar

                          • källebacken
                            • February 2006
                            • 574

                            Ger upp at försöka fota dom små liven lägger in en liten film istället. Hoppas dom syns dom bättre, dom är på roten ignorera den kassa zooomningen en stund in i filmen.. Hanen skymtar förbi i slutet med
                            Annica

                            Kommentar

                            • macke_fisk
                              • December 2005
                              • 4442

                              Ser trvligt ut .
                              MVH macke_fisk

                              Kommentar

                              • källebacken
                                • February 2006
                                • 574

                                ja det är kul med yngel har inte haft apisto tidigare, har haft bolivianer och fjärils ciklider och har nu nyclelhål och kurvciklid....men nu har jag absolut fastnat för apisto...har ev ett 100 L på G och där blir det nån annan apisto...har nämligen en bänk över i gästrummet och en bänk utan akvarium på kan man ju inte ha
                                Annica

                                Kommentar

                                Arbetssätt...