Foder till Apistogramma cacatuoides

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andreas.F
    • July 2008
    • 43

    Foder till Apistogramma cacatuoides

    Köpte ett par kakaduaciklider för ca en vecka sedan. Har märkt att när jag matar med torrfoder äter honan inget, medans hanen suger i sig någon flinga men bara för att den ska åka ut genom gälarna(?) i småbitar.
    Vad använder ni för foder till denna vackra fisk?
  • Nando

    • October 2017
    • 6054

    #2
    Jag har kört flingfoder, små pellets, frysfoder (artemia, cyklops, vita- och svarta mygglarver) samt levandefoder i form av blackworms. Brukar variera fodret mellan dessa sorter och vill minnas att mina kakaduor åt av allt men föredrog frys- och levandefoder.

    Kommentar

    • Andreas.F
      • July 2008
      • 43

      #3
      Ursprungligen postat av Nando
      Jag har kört flingfoder, små pellets, frysfoder (artemia, cyklops, vita- och svarta mygglarver) samt levandefoder i form av blackworms. Brukar variera fodret mellan dessa sorter och vill minnas att mina kakaduor åt av allt men föredrog frys- och levandefoder.
      Okej, då får det bli en tur till akvarieaffären imorrn!

      En annan grej jag såg med mina kakkisar, igår var honan helt plötsligt helt gul, för att idag gå tillbaka till sin vanliga färg. Misstänker att det har något med lek att göra? Hanen har börjat vakta en del i akvariet sen igår, inte ens honan får gå nära.

      Kommentar

      Arbetssätt...