Flera apistos i samma kar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Camenius
    • November 2004
    • 180

    Flera apistos i samma kar?

    Om man har ett 250 liters akvarium inrett med mycket sten, rötter och växter, kan man då ha flera par av apistogrammor? Jag har för närvarande ett par med ”pandor” (nijsseni) vilket innebär att min fundering gäller om jag kan köpa ytterligare ett apisto-par?
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #2
    Ursprungligen postat av Camenius
    Om man har ett 250 liters akvarium inrett med mycket sten, rötter och växter, kan man då ha flera par av apistogrammor? Jag har för närvarande ett par med ”pandor” (nijsseni) vilket innebär att min fundering gäller om jag kan köpa ytterligare ett apisto-par?
    Med ett så pass stort kar med mycket växter och rötter kommer det säkerligen att funka med ytterligare ett apistopar. Risken om du skaffar någon annan apis än "panda" är väl att dom kan korsa sig. Jag skulle testa .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Man brukar säga att man aldrig skall blanda arter från de olika "grupperna" . Nu är jag inte insatt i de olika "ap-grupperna" men jag antar att denna indelning dels bygger på utseende men även på t.ex. lekbeteendet. Någon som kan - delge oss gärna din kunskap.
      Jag hade i alla fall maximalt haft 2 "ap-arter" och då haft bägge i haremgrupper med max. 1 hane och de bägge arterna skulle ha varit "olikartade"
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Camenius
        • November 2004
        • 180

        #4
        Jag förstår. Tack.

        Kommentar

        Arbetssätt...