Papegojciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fridden91
    • May 2018
    • 5

    Papegojciklid

    Ska köpa ett akvarium på ca 240 liter och tänkte då köpa papegojciklider. De orangea som ser så glada ut ..hade såna i mitt 160 liters förut. Jag har just nu ett akvarium på ca 40 liter med 2 fullvuxna platys och guppys. Kan jag ha papegojcikliderna med dem i 240 liters?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    1/ Jag tycker nog att ett 240 liters akvarium är för litet för papegojciklider https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=845&SOK=1
    2/ Platys och guppys kommer sannolikt att bli uppätna
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Fridden91
      • May 2018
      • 5

      #3
      Hej. Akvariet kan vara ca 300 liter också..det är ett juwel hörn akvarium.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Ursprungligen postat av Fridden91
        Hej. Akvariet kan vara ca 300 liter också..det är ett juwel hörn akvarium.
        För revirhävdande arter är oftast längden viktigare än literantalet. Så de 130 cm som anges i artbeskrivningen är ett viktigt minimum-mått
        Senast redigerad av Kjell Fohrman; 06 May 2018, 18:46.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Fridden91
          • May 2018
          • 5

          #5
          Ok. Får se vad akvariet har för minimum mått då.. ska iaf köpa långsträckta pansarmalar

          Kommentar

          Arbetssätt...