Fastställa kön på Boliviansk Fjärilsciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dekk
    • October 2017
    • 25

    #16
    Ah, ok så det kan gå att lösa. Önskar jag kunde veta med säkerhet vilka kön de har, men tycks vara omöjligt. Jag hade fyra stycken bolivianer från början men en utav dem dog nyligen. Han var väldigt deppig och hade fått lite stryk.. Kanske inte så konstigt om han haft tre honor att underhålla.

    Att möblera om i akvariumet är inga större problem det går ju att lösa! Det är på 180 liter och det finns många bra gömställen. Fullsmockat med växter och rötter. Blir kanske att åka en sväng förbi affären och spana in deras bolivianer, se om man kan urskilja någon som ser ut som en hane. Tror att det finns bolivianer kvar från samma "kull" som dessa, vilket underlättar lite när det kommer till att finna jämngamla/jämnstora!

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6054

      #17
      Om det är en affär med kunnig personal kan du ju ta med bilder och visa så får de säga vad de tror. Minst två av de tre är honor tror jag. I ett 180-kar skulle jag nog satsa på att ha bara en hane. Möjligtvis att det skulle gå med två men risken finns att det blir trångt om två par leker samtidigt. Lycka till!

      Kommentar

      • dekk
        • October 2017
        • 25

        #18
        Ska börja med att åka dit och titta sen får vi se

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          #19
          This is a video that tells the sure fire way to tell if you have a male or female bolivian ram. Its a little long, but at the very end there is a surprise.


          Kanske till lite hjälp

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • dekk
            • October 2017
            • 25

            #20
            Ja det hjälper väl lite, men tycker inte jag ser någon markant skillnad på de bolivianerna jag har här hemma. Kan ju då vara som så att jag har tre honor.

            Kommentar

            Arbetssätt...