Blå ciklider och fjärilsciklider tillsammans?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fena.
    • November 2010
    • 8

    Blå ciklider och fjärilsciklider tillsammans?

    Hej!

    Jag skulle så gärna vilja ha fjärilsciklider och blå ciklider i mitt 180 liters akvarium.

    Jag har inte hittat någon information om de fiskarna passor att ha ihop? Om inte kommer jag prioritera de blå cikliderna. Kan man ha fler än två tillsammans?


  • stefanr72
    • November 2010
    • 1026

    #2
    De passar inte bra ihop.

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Hade för längese'n ett blåciklidpar och ett fjärilsciklidpar ihop i ett 250-liters. Problemet med fjärilar är att de är som ouppfostrade småhundar, de inser inte riktigt att de inte ska mucka med betydligt större typer. Min fjärilshane var på blåcikliderna rätt mycket, tills blåciklidhanen tröttnade, och gav fjärilen ett nyp. Fjärilen verkade lära sig av det, om jag minns rätt höll han sig lugn se'n. Skulle inte ha den kombon igen, nej.

      Är blåcikliderna små, så att de är lite luriga att se könsskillnad på, så kan du köpa ca 6 stycken, och låta dem växa till sig, och bilda par, och se'n kolla med nå'n butik om de tar emot de överblivna. Visst, med en del växter och gömställen så kan du kanske ha två par, men lugnast blir det nog med bara ett par.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      Arbetssätt...