Kakaduahona blev hane!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eleonor
    • August 2016
    • 45

    Kakaduahona blev hane!?

    Haft ett (vad jag trodde) Kakaduapar i ca 5 månader. I börjar brukade hanen glida lite snyggt förbi honan och vad det verkade försöka få in henne i sin kokosnötgrotta. Nu har denna lilla Illgula honan sakta förvandlats till en mycket större hane?? Kan dom alltså byta kön, eller var det en hane redan från början? Jag fattar ingenting 120 liter o 80 cm Juwel med 15 Kardinaler, 8 pandapansar, 2 Långsträckta pansar, 6 Rosentetror o 6 Octisar i karet. Alla snälla jämt. Tacksam för svar, Eleonor.
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Misstänker att det var en hane, som inte färgade ut, och låtsades vara hona för att inte bli bortjagad av den större dominanta hanen. Se'n växer den väl till sig, och kan inte låtsas vara hona längre, hur gärna den än vill. Men även honorna kan bli rätt biffiga (om än inte mer än ca hälften så stora som hanarna), så man får kolla på fenornas storlek. Hanar får större fenor, de första fenstrålarna i ryggfenan är förlängda (honans är korta och svarta), och stjärtfenan blir större, med längre spetsar, och mer färg i fenan. Tror att en del honor kan få antydan till fenspetsar, och lite färg i stjärtfenan. Hanar har även större mun i förhållande till kroppsstorleken.
    Senast redigerad av Shepard; 27 December 2016, 19:22.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Eleonor
      • August 2016
      • 45

      #3
      Okej! Det gjorde den bra då ju, pippigul, liten o gullig och nu gråbeige med brandgula fenor Får nog flytta isär dom iaf kanske? Dom är alltid väldigt snälla men jag ska precis starta upp ett 125 liters så då kan ena flytta dit om ett tag

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Så länge du inte släpper i en riktig hona, så bör de inte vara särskilt aggressiva mot varandra, om där finns en hona så kommer nog den dominanta hanen att köra bort den mindre. I "min" butik har han fina cacatuoides inne, tyvärr bara hanar
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Eleonor
          • August 2016
          • 45

          #5
          Då får dom vara kvar sålänge, verkar ju väldigt svårt att hitta "riktiga" honor Jag tror jag lyckades lägga ut en bild på honan innan, men bilden hamnade nog på min profil sida?

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Klickar du på kamerasymbolen när du skriver inlägg, kan du lägga in bilder i tråden.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Eleonor
              • August 2016
              • 45

              #7
              Här kommer lite bilder. Imorgon ska jag fota hur hon ser ut nu

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Det ser ut som en hona ändå I alla fall på de bilderna.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Eleonor
                  • August 2016
                  • 45

                  #9
                  Jag vet! Men har ej hunnit fota hur hon ser ut idag än tyvärr. Hoppas imorgon, då ska du få se hennes förvandling

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #10
                    Ok, är nyfiken
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Eleonor
                      • August 2016
                      • 45

                      #11
                      Åh! Hann inte fota idag heller! Har dock flyttat henne till ett eget kar! Blev sent efter bortamiddag så hon hann ej fram till glaset innan släckning Imorgon är en ny dag

                      Kommentar

                      • Eleonor
                        • August 2016
                        • 45

                        #12

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #13
                          Hmm, hur ser de första fenstrålarna i ryggfenan ut? Förlängda, eller svarta, med samma höjd som resten av fenan? Det där kan vara en biffig hona, men inte helt lätt att se när h*n har fenorna ihopfällda. Vad jag förstår kan honor av vissa odlingsformer ha en del färg i fenorna.

                          Här har du en artbeskrivning och en del bilder, om du inte redan har kollat där:
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Eleonor
                            • August 2016
                            • 45

                            #14
                            Ska ta nya kort som förhoppningsvis visar lite bättre!

                            Kommentar

                            Arbetssätt...