Växter till ancistrus och Discus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juni
    • February 2014
    • 613

    Växter till ancistrus och Discus?

    Nu ska jag köpa Discus och har ancistrusmalar i karet. Vill ha massor med växter och skall börja med växterna. Kan ni rekommendera några fina växter? Handlarn tycker inte jag ska ha kvar malarna för att de klipper växterna men jag vill gärna behålla dem. Några bra växter som bägge typerna kan trivas med?
    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.
  • KJE
    • August 2013
    • 1066

    #2
    Ursprungligen postat av Juni
    Nu ska jag köpa Discus och har ancistrusmalar i karet. Vill ha massor med växter och skall börja med växterna. Kan ni rekommendera några fina växter? Handlarn tycker inte jag ska ha kvar malarna för att de klipper växterna men jag vill gärna behålla dem. Några bra växter som bägge typerna kan trivas med?
    Jag hade inga problem med att mina Ancistrus eller Diskus åt av växterna, misstänker att det mest är ett problem om dom får för lite annan mat Gav mina ett par algtabletter varje kväll när akvariet släcktes.
    Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

    Kommentar

    • Juni
      • February 2014
      • 613

      #3
      Åh det ska bli så spännande med fiskar som inte käkar upp allt och röjer runt i akvariet på nätterna, då kör jag växter som är snygga hellre än bara tåliga om jag förstått det rätt? Har gett mina malar tabletter men det är alltid nån annan fisk som klipper tabletten innan den når botten!
      Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

      Kommentar

      • KJE
        • August 2013
        • 1066

        #4
        Ursprungligen postat av Juni
        Åh det ska bli så spännande med fiskar som inte käkar upp allt och röjer runt i akvariet på nätterna, då kör jag växter som är snygga hellre än bara tåliga om jag förstått det rätt? Har gett mina malar tabletter men det är alltid nån annan fisk som klipper tabletten innan den når botten!
        Jag hade samma problem med maltabletterna till jag kom på att det var bättre att släppa ned dom när det var mörkt i akvariet, då verkade inte dom andra fiskarna uppmärksamma dom på samma sätt
        Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

        Kommentar

        • Juni
          • February 2014
          • 613

          #5
          Måste testa!
          Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

          Kommentar

          Arbetssätt...