Nyceklhål- amanoräkor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Nyceklhål- amanoräkor?

    Nån som vet om Nyckelhålsciklider låter bli fullvuxna amanoräkor?
  • KristianE
    • April 2012
    • 1443

    #2
    Har för mig att Bluewing har den kombinationen i sin ena burk. Dessutom har ju Nyckelhålen ganska små munnar....
    //Kristian
    Följ mitt 1440l SA projekt på
    http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      #3
      Jag har haft den combon länge. Nyckelhål låter inte bli dem men Amanos tacklar ganska stora ciklider bra när de är vuxna. Så Nyckelhålen ville gärna smaka men lyckades aldrig
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Har aldrig haft den kombinationen, även om jag har haft ett antal nyckelhålspar genom åren (dock inte många amano), och har två par nu. Däremot vet jag att de älskar räkor, då jag hade ett par som inte var blyga för att sno räkbitar framför nosen på en muräna. Så att de försöker smaka på amonoräkorna låter inte särskilt konstigt
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Styfv
          • November 2012
          • 176

          #5
          Tjenare!

          Käkar dom Kardinaltetror?
          Nyckelhål är ju fina men blir dom hela 15cm i akvarium?



          Styfv, Karlstad

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            #6
            Överlag så håller jag med Animaniac i en annat tråd att Nyckelhålen är bland de smidigaste och mer lättskötta ciklider du kan ha. De tar inte normalstora tetror. Har dem själv med Kardinaler.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Mitt intryck av Nyckelhål är att de är nyfikna, och de provsmakar nog gärna. Men att de skulle göra nå'n direkt skada på amanoräkor tror jag inte. De tröttnar nog också rätt snabbt på att försöka smaka på dem när de märker att det inte går så bra. Nyckelhål är matglada, men småmunnade, så det får nog vara rätt små fiskar för att nyckelhålen ska ta dem.

              Angående storleken, så är nog lite drygt 10 cm rätt normalt. Hade för längese'n några som väl var närmare 15 cm, men har aldrig, vare sig före eller efter, sett några fler i den storleken.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • HWH
                • March 2013
                • 2310

                #8
                Jag håller med experterna, jag tror helt enkelt de har för små munnar. Amanos blir ju stora, värre är det men körsbärsräkor.
                /Helena,
                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                Kommentar

                Arbetssätt...