Sajica och kakaduaciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Surprice
    • January 2014
    • 7

    Sajica och kakaduaciklid

    Kan en kakadua hane dö av att bli av med sitt revir?
    Har haft ett par kakaduaciklider där hanen verkade ha tagit över hela karet som sitt.
    När jag satte i två styck sajica ciklider va han på dom i några dagar så fort de rörde sig men de simmade bara på honom som att han inte fanns

    Efter några dar så höll han bara till i sin grotta och igår fick jag plocka upp honom död
    Har haft honom i nån månad nu, rolig liten rackare så det va tråkigt....

    Går det inte att ha dessa ihop?
    Kakadua honan har jag aldrig sett dom röra...

    Har gott om grottor o gömställen.
    De verkar trivas allihopa nu, förrutom ancistrusmalarna som jag inte kan få att överleva mer än ett par dagar

    Sajica hade jag läst att de skulle vara lite tråkiga o skygga, min ena simmar fram så fort hon ser mig o äter ur handen redan efter ett par dagar!
    Den andra är lite blygare dock.
  • Sofios
    • June 2013
    • 24

    #2
    Om det funkar eller inte beror väl på om det finns utrymme? Sajicor har väl relativ små revir, om jag inte missminner mig, så det borde kunna funka i ett inte alltför litet kar. De är ju inte särskilt aggressiva heller. Kakaduor är ganska strykrädda enl min erfarenhet och har svårt att bita ifrån sig, men din försvarade sig tappert. Hur stort är karet?

    Kommentar

    • Moving Waves
      • August 2010
      • 1403

      #3
      Jag blir inte förvånad. Min erfarenhet är just denna, att får apistogrammor inte vara kung i karet så tynar de snabbt bort. Ska de hållas med andra ciklider öht ska det vara lugna sådana som inte håller sig till samma region i karet, typ nyckelhål och diskus.
      - - -
      540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

      Kommentar

      Arbetssätt...