Fjärilsciklid Electric blue

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • piaff
    • January 2014
    • 6

    Fjärilsciklid Electric blue

    Hej!
    Köpte två st EB,( hona och hane) för ca 2 veckor sedan. I kväll verkar det som om hanen inte mår så bra. Håller till vid ytan och "kippar" efter syre? Ingen annan fisk i akvariet beter sig konstigt.
    Någon som har några ideer?
  • Gobi112
    • December 2011
    • 229

    #2
    Kan vara stress av någon anledning

    Kommentar

    • piaff
      • January 2014
      • 6

      #3
      Hej!
      Tror du det? Det enda jag har gjort är att lägga ner en mangroveträd dekoration på sidan (den stod upp tidigare) och det var igår jag gjorde det. Detta verkar inte heller ha påverkat honan som simmar på som vanligt vid botten.
      Senast redigerad av piaff; 22 January 2014, 22:23.

      Kommentar

      • Gobi112
        • December 2011
        • 229

        #4
        Är lite svårt att säga, kan bero på många saker, behöver ju inte heller vara något allvarligt men det är bra att du har koll på honom, kan ju vara någon sjukdom också. Får hoppas att du får ett bättre svar av någon annan här på forumet. Jag önskar lycka till, och jo kanske syrebrist. Kolla om du kan fixa bättre ytcirkulation om du sätter pumpen högre upp vid ytan.
        Lycka till! D

        Kommentar

        • piaff
          • January 2014
          • 6

          #5
          Tack Gobi, provar med bättre yrcirkulation .

          Kommentar

          • Gobi112
            • December 2011
            • 229

            #6
            Ursprungligen postat av piaff
            Tack Gobi, provar med bättre yrcirkulation .
            Bra, och kom gärna tillbaka om han blivit bättre imorgon eller så, vill veta hur det gott för den

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Fjärilar är ganska känsliga, och jag antar att det desto mer gäller förmodligen hårt odlade odlingsformer. Om ingen annan fisk i karet beter sig så, så skulle jag tro att det är nå't fel på just den fjärilen, och inte syrebrist.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Gobi112
                • December 2011
                • 229

                #8
                Ursprungligen postat av Animaniac
                Fjärilar är ganska känsliga, och jag antar att det desto mer gäller förmodligen hårt odlade odlingsformer. Om ingen annan fisk i karet beter sig så, så skulle jag tro att det är nå't fel på just den fjärilen, och inte syrebrist.
                Låter vättigt, tänkte faktiskt lite samma sak att det vore konstigt att det bara var en fisk som betedde sig så om det skulle vara syret

                Kommentar

                • piaff
                  • January 2014
                  • 6

                  #9
                  Hej!
                  Det var nog fel på just bara den här fisken. Den dog 12 timmar senare och ingen annan i akvariet har visat några symtom.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...