Eldbuk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Åhlander
    • January 2006
    • 1881

    #16
    Glöm inte gömställen. Ett stenröse och/eller lite rötter så eldbukarna kan dela upp akvariet i territorier.

    Kommentar

    • Hella2
      • July 2005
      • 1158

      #17
      Ursprungligen postat av Erik Åhlander
      Glöm inte gömställen. Ett stenröse och/eller lite rötter så eldbukarna kan dela upp akvariet i territorier.
      Japp håller på att inreda på eldbukarna kan få ett bra hem kollar på dom jämt när jag är i butiken och dom blir bara snyggare och snyggare, hoppas tiden går fort nu så akvariet blir inkört så jag kan köpa dom
      Man blir aldrig fullärd ....

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #18
        Ursprungligen postat av Hella2
        Japp håller på att inreda på eldbukarna kan få ett bra hem kollar på dom jämt när jag är i butiken och dom blir bara snyggare och snyggare, hoppas tiden går fort nu så akvariet blir inkört så jag kan köpa dom
        Tycker tiden går fort (för fort t.o.m) för det mesta, utom när man vill ha nå't
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Mick13
          • May 2008
          • 1796

          #19
          Hur har det gått med dit kar blev det några eldbukar??
          In vino veritas, in aqua sanitas

          Kommentar

          • Samawi
            • January 2014
            • 131

            #20
            Ang. Eldbukar... Hade ett otroligt fint par för några år sedan... Min Hanne var väldigt aggressiv faktiskt. När jag köpte mina två Hantelciklider (som var större än eldbukarna) var dem faktiskt pp väg att inte klara trycket av Eldbukshannen. Dem stod bara och hängde i ytkanten i ena hörnet av mitt 340L akvarium i en längre tid. Jag var tveksam över om dem skulle klara det.
            Dock vet jag ju att det finns undantag... Exempelvis så påminner mina två Hantlar, som är så otroligt snälla och mesiga, något om Diskusar i deras temprament och allmänna beteende. Men de fyra nya hantelcikliderna som jag nyligen inköpte är betydligt mer vassa i humöret! dock fortfarande fredliga för att vara ciklider, men ja... min poäng är att inbland kan man få något man inte alls har förväntat sig! Så Ja, Eldbukar kan vara ganska så aggressiva.. men hur vanligt det är vet jag inte.

            Kommentar

            Arbetssätt...