Cryptoheros spilurus, går den att få tag i?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Cryptoheros spilurus, går den att få tag i?

    Har pratat lite med innehavaren i "min" butik, och han vill verkligen ha tag i Cryptoheros spilurus, och jag är också intresserad av att få tag i den. Nå´n som vet om/var den går att få tag på, gärna i närheten av Göteborg?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • david87
    • June 2005
    • 710

    #2
    Låter ju som bakterien som härjade i sundsvall och skellefteå :P
    Kanske finns kvar om du letar lite

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      #3
      Ursprungligen postat av Animaniac
      Har pratat lite med innehavaren i "min" butik, och han vill verkligen ha tag i Cryptoheros spilurus, och jag är också intresserad av att få tag i den. Nå´n som vet om/var den går att få tag på, gärna i närheten av Göteborg?
      Ååhh, C. spilurus - brings back sweet memories! Dessa hade man ju förr om åren! Den fanns i "min" butik för något år sedan, små ungdjur förvisso, men det är väl nästan att föredra. Jag skall höra efter om den finns att få tag på. Jag är ganska säker på att det finns privatpersoner som sitter på både lekpar och yngel!

      Kommentar

      • Majkie88
        • August 2012
        • 215

        #4
        Rätt så lika sajica (T-bone), så hittar du inga spiluros så får du la ta sajica för de finns de la hur mkt som helst av?

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Ja, de är rätt lika sajica, men de skiljer sig åt en del i färgen, och det är ju alltid kul att ha nå´t lite ovanligare, som inte ses så ofta nu längre. Senaste gången jag såg spilurus var väl 10-15 år se´n, i en numer nedlagd butik. Och då hade de bara honor inne, om jag minns rätt. Finns även andra i samma släkte jag skulle vilja ha tag i, som t.ex nanoluteus. Den har jag faktiskt aldrig sett i verkligheten.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Falconer
            • November 2005
            • 786

            #6
            Kallas dom för tigerciklid? i så fall så fanns det rätt så många på pets utanför karlstad. Kanske lite långt ifrån gbg.
            Blev själv sugen på dom när jag såg dom i butiken.

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Ursprungligen postat av Falconer
              Kallas dom för tigerciklid? i så fall så fanns det rätt så många på pets utanför karlstad. Kanske lite långt ifrån gbg.
              Blev själv sugen på dom när jag såg dom i butiken.
              Ja, det är nog den som kallas tigerciklid, i alla fall kallas den för det på ciklid.org Vet du vilken grossist de har köpt dem ifrån?
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Falconer
                • November 2005
                • 786

                #8
                Nej ingen aning. Kan ju hända att det var från en privatperson. Har jag vägarna förbi kan jag höra med dom. Hur stora blir dom?

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Tror att hanarna blir ca 12-15 cm, honorna mindre.

                  Och Mats, igår tänkte jag flytta flaggparet till kuben, för att sätta dem till lek där... Och tror du inte att de hade lekt redan, igen När ynglen blir frisimmande (de har nyss kläckts) tänkte jag suga upp dem, och flytta dem och paret till kuben.

                  Var för övrigt på Herkules idag, och köpte två kurvciklider (hoppas det är en hane och en hona), och tre nyckelhål, till den lilla ensamma som jag förbarmade mig över på Trop häromsistens.
                  Senast redigerad av Shepard; 10 October 2012, 18:16.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    #10
                    Ursprungligen postat av Animaniac
                    Tror att hanarna blir ca 12-15 cm, honorna mindre.

                    Och Mats, igår tänkte jag flytta flaggparet till kuben, för att sätta dem till lek där... Och tror du inte att de hade lekt redan, igen När ynglen blir frisimmande (de har nyss kläckts) tänkte jag suga upp dem, och flytta dem och paret till kuben.

                    Var för övrigt på Herkules idag, och köpte två kurvciklider (hoppas det är en hane och en hona), och tre nyckelhål, till den lilla ensamma som jag förbarmade mig över på Trop häromsistens.
                    Det låter spännande! Ja, dom jädra flaggorna alltså... det är ena riktiga rackare på att leka!
                    Vill du att jag skall höra mig för om C. spilurum?

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #11
                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Det låter spännande! Ja, dom jädra flaggorna alltså... det är ena riktiga rackare på att leka!
                      Vill du att jag skall höra mig för om C. spilurum?
                      Hehe, ja, de tycks vara ett väl sammansvetsat par Ja, det vore kul om du kunde göra det. Lät på honom i affären som det också var lite av en "nostalgifisk" för honom, och han hade tydligen rätt många så´na när han hade grossiströrelse.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        #12
                        Ursprungligen postat av Animaniac
                        Hehe, ja, de tycks vara ett väl sammansvetsat par Ja, det vore kul om du kunde göra det. Lät på honom i affären som det också var lite av en "nostalgifisk" för honom, och han hade tydligen rätt många så´na när han hade grossiströrelse.
                        Ja... men det beror nog lite på vem man snackar med. Dom har ju haft C. spilurum (ungfisk) inne för inte så länge sedan - det gäller bara att luska ut var de kommer ifrån! Jag skall kolla iallafall!
                        Nostalgifisk var ju även N. nudiceps - för en av boysen där - men de gick här hemma i godan ro...

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #13
                          Ja, Nanochromis är också favoriter Lyckades föda upp några Nanochromis transvestitus för några år se´n. Men Nanochromis ser man inte heller så ofta. Du råkar inte ha yngel av dem nu? Blev lite sne häromsistens när han hade Pelvicachromis taeniatus inne, men så klart var det bara hanar
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Parachanna
                            • October 2010
                            • 77

                            #14
                            Kolla med Nol ciklidhobby, det var inte så länge sedan jag såg dom där.
                            Pilgiftsgrodor

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              #15
                              Hmm, tja, nu när man har en bil med GPS så kanske man skulle försöka ta sig dit Om den gatan finns med förstås...
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              Arbetssätt...