Operation (Påfågel)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sandish
    • August 2009
    • 462

    Operation (Påfågel)

    Aloha!
    Har som några vet en tank på 500L där jag bland annat hushåller 3 st påfåglar... Som börjar bli ganska stora och därmed ganska aggressiva mot varandra.

    Jag fick en påfågel av en kompis... vilket var en snäll gest. Ända problemet är att firren är 4-5 cm och har ingen chans emot de andra som är runt 12-15cm...

    Jag la ner lillen bland de stora fiskarna i början och märkte ganska snabbt att det aldrig skulle gå. Då de alla jagade lillen och bet han i fenorna.
    Efter några timmar så tog jag upp honom och placerade honom i en annan tank på 70L...
    Dagen efter gick jag och köpte nya växter, nytt grus och nya "kompisar" som han kan sysselsätta sig med...

    Hela projektet går väl ut på att kanske få lillen att växa till såpass stor storlek att han kan försvara sig själv?!? ... vi får se....

    Men under tiden så slänger jag upp några bilder på lillens 70L... (Jo jag vet att det är alldeles för litet för denna art, men jag hade inget annat val)






    500L Monster Tank
    1st Paroon haj
    3st Påfågelciklider (Oscar)
    1st Gibbicep

    1 st Redtail Catfish
  • zteN
    • September 2009
    • 56

    #2
    Haha, snacka om sammanträffande, jag fick också en liten Oscar nu i söndags av en kompis. Och nästan exakt samma storleksskillnader som du har på dina.
    Enda problemet är att efter de stora påfåglarna hade tagit hand om kompisens gamla neontetror så såg det ut som de riktade in sig på den lilla påfågeln, i samma tidigare skådad jaktformation. Så just nu går han i ett 100 liters, där jag hoppas på att kunna dra upp honom i lite vettig size, kan alltid byta upp mig till ett ståendes 300 liters också ifall det absolut inte skulle funka. (Även om jag har lust med en Flowerhorn i den burken..)
    För göra mig av med den lilla kan jag inte, för det är den absolut snyggaste påfågel jag någonsin sett.

    Kommentar

    Arbetssätt...