Vad tycker ni?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • akvavirum

    #31
    Synd du inte bor närmare partille, gbg - jag har ett par elliotisar som du kunnat ta - som med säkerhet är en hona och en hane :-)

    Jag köpte tidigare 8 stycken och fick med sådan träff ut 4 par av dem....snacka om flax
    men 1 par sålde jag rätt omgående - så jag har nu 3 par - men det räcker med 2 då alla 3 paren får yngel :-)
    Senast redigerad av Gäst; 10 June 2010, 06:16.

    Kommentar

    • Mick13
      • May 2008
      • 1796

      #32
      Nu börjar det nalkas väggarna är grundade taket målat uuhh vad skönt. Jag har slitit bra i helgen han med gräs klippning och lite annat med, men nästa helg går bort så jag hinner inte måla väggarna klara då men jag hoppas att jag har lite tid en kväll i denna veckan så jag kan börja med en vägg. Fond snutten som är planerad gör jag när tapeten kommer den var beställnings vara och kommer först när butiken fått in två beställningar till den leverantören.
      Som ni ser är jag på upploppet nu men jag är nyfiken av min natur som tusan så skulle ni vilja lägga upp bilder länka till era kar så jag kan få inspiration i valet av fisk och inredning. Jag är mycket tacksam för de synpunkter och infon ni gett mig det har fått mig att lägga på en lite extra rem med renoveringen.
      In vino veritas, in aqua sanitas

      Kommentar

      • Mick13
        • May 2008
        • 1796

        #33
        Ok en liten uppdatering rummet är klart så till vidare att det är möblering och gardin stänger som skall upp, karet med leca stativ på plats och invägt.. Ni anar inte hur gött det kanns. Nu är det inredning av karet och uppstart kvar skall fixa upp gardinerna i kväll frö att rummet har söderläge och jag vill kunna skärma av det direkta solljuset. Skall ha i sanden i kväll och en del vatten från de andra karen och en del växter och rötter. Har fotat hur jag framskirdit lägger upp det när jag är helt klar känner inte att jag har ro med att sitta fram för burken i kväll och ladda upp bilder. =)
        Så komme med lite mer invånar förslag jag är på g att köpa in ett par fjärils ciklider har eliotterna och nyckelhål och scalarerna sedan tidigare + corrydas och plecon åbäket =)
        In vino veritas, in aqua sanitas

        Kommentar

        • Mick13
          • May 2008
          • 1796

          #34
          Oki då står karet på plats med växter och vatten här är de bilder jag tog när jag fixade bänk.





          Överst hur jag chimsade bänken sedan när jag ställt karet på plats tänkte ta nästa serie när fiskar och tillfällig filter lösning är igång och vattnet är klart och fint. Skall bygga drag lådor som får palts mellan leca blocken som jag kan förvara överblivna saker, foder och liknande i. När jag nu hinner.....
          In vino veritas, in aqua sanitas

          Kommentar

          • Mick13
            • May 2008
            • 1796

            #35
            Ett tag sedan nu men jag är lite besviken över hur lite ett 340L kar rymmer tycker det blev belmrat och trångt inte så luftigt som jag hopapast på gjort om i karet två ggr är ff inte nöjd bytt till mindre stenar men är ändå inte nöjd än och skaffat mer finkornigre sand till botten filtret. Jag har brunt vatten i karet två dagar efter vatten byte och filtren i gen kleggade. Jag skall försöka och hinna för bi hos handlarn i morgon och köpa ett större pwer head till botten filtret. För inner filtren kleggar i gen som sagt på noll tid.
            Jag har nu då haft i gång karet drygt en månad men ändå inte nöjd kan vara att jag han bygga upp för mycket förväntningar under den långa processen fram till att jag fick upp det. Jag har en bågfens hona på G in till karet skall fixa en hane till den med sedan känns det som det är nog med fisk i karet. Bara jag fick ordning på det eländes filtreringen!
            In vino veritas, in aqua sanitas

            Kommentar

            • quattromaniac
              • June 2010
              • 286

              #36
              Bilder? Eller ska vi använda fantasin
              Vårt nya sällskap/diskuskar
              http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=141090

              Kommentar

              • Rooster
                • March 2006
                • 1468

                #37
                Ja bilder!
                Fish for Life!!!

                Kommentar

                • Mick13
                  • May 2008
                  • 1796

                  #38
                  Sorry jag har en del foton på kameran men har inte lagt upp dem på photobucket än skall gör det nu men länkningen får jag fixa det närmaste dagarna har en så förfärligt långsam anslutning nu .... Sedan har det möblerats om i karet några gånger sedan bilderna ... Jag är besviken på hur lite ett 340L kar rymmer ... Tyckte det var sååå stort när jag hämtade det men när jag börjat fylla det med inredning var det bara som barnens mini sandlåda. Man har i hink o spade och en 1½åring så är det mer än fullt.
                  Senast redigerad av Mick13; 13 September 2010, 21:22.
                  In vino veritas, in aqua sanitas

                  Kommentar

                  • Mick13
                    • May 2008
                    • 1796

                    #39
                    Några bilder jag tog när jag fått i lite fisk men jag är som sagt inte nöjd med resultat av inredningen.





                    In vino veritas, in aqua sanitas

                    Kommentar

                    • DaRe

                      • June 2009
                      • 2227

                      #40
                      Riktigt fina fiskar och det är väl inget fel på den inredningen!
                      Checking out...

                      Kommentar

                      • Mick13
                        • May 2008
                        • 1796

                        #41
                        Ursprungligen postat av Dre
                        Riktigt fina fiskar och det är väl inget fel på den inredningen!
                        Tack vrmer att höra från dig Dre men jag har gjort om i karet efter de bilderna togs grund upplägget är det samma jag har inte flyttat några växter bara stenar och några rötter men Åbäket gillade inte upplägget av rötterna så han möblerade om efter eget gott finnande. =)
                        Jag har ff inte fått tummen ur och köpt det nya powerheaden. kom hem 21:00 idag. Förra veckan var jag hemma i vettig tid men var och jobbade åt fel hål så jag hade inte vägen förbi handlarn. Men jag byter vatten var annan dag så nu kleggar inte filtren i gen lika snabbt. Fick Eliotti paret av Aquvarium är så nöjd med dem.
                        Är det någon av er som har något fröslag på hur jag skall gå till väga för att få fram yngel på eliottin för de leker och lägger rom men sedan efter tre dagar är rommen borta. Jag har sett punkter i rommen vilket jag antar betyder att den är befruktad men aldrig några yngel???
                        Senast redigerad av Mick13; 13 September 2010, 21:25.
                        In vino veritas, in aqua sanitas

                        Kommentar

                        • Mick13
                          • May 2008
                          • 1796

                          #42
                          Då trodde jag att jag kommit så långa att växterna börjat att trivas men nädå nu har flera av växterna ljusa nästan genonskinliga blad satt i ett nytt rör i ljus rampen och en halogen pot i en av häng amrturerna skall hem och fota karet så får ni en uppfatning. Fisk besättningen har utökats det har till kommit 4 svärdbärrare , 4 rödmunstetror. och ett gägn med kjesartetror. =)
                          Sen var det det med lådorna att ha under bänken och ny power head till botten filtret det får nog bli att önska till jluklapp=)
                          In vino veritas, in aqua sanitas

                          Kommentar

                          • Mick13
                            • May 2008
                            • 1796

                            #43
                            Heh hittade en av mian gamla trådar. Jätte roligt att läsa,kjesar terorna är kvar o liak så Åbäket. Eliottina och nyckelhålen dog för snart ett år sedan. Var in på zoomässan i dag och köpte et par saajica o Nigarga par sp mitt SA Ca intresse finns kvar.
                            Jg skall få tummen ur o lägga uoo bilder på det när jag fått tummen ur o maran är laddad.
                            In vino veritas, in aqua sanitas

                            Kommentar

                            Arbetssätt...