Räkor,kräftor o.dyl med malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • andersfiskar
    • March 2007
    • 384

    Räkor,kräftor o.dyl med malawi

    Finns det några räkor, kräftor, ålar e.dyl. som man kan kombinera med malawis?
    //
    Mvh
    Anders
  • Palett
    • February 2009
    • 51

    #2
    är du intreserad av röd klokraban den har så hårt skall så att malawisar inte kan äta dom om du inte menar stora malawisar så kan jag inte hjälpa dig.

    Kommentar

    • KoiKe
      • March 2008
      • 331

      #3
      i mitt stora malawikar kör jag med 2 st 25-30cm öronålar å detta har funkat bra i runt 1 år nu

      får dock mata ålarna för hand för malawina äter gärna upp frysta räkor annars

      i lilla karet går de diverse yngel mellan 10-35mm å dessa ger fan i mina 3-4cm amanoräkor i alla fall...dom stora vet jag inte om dom försökte knäppa någon räka sist dom gick i karet men alla har överlevt hittils med både fullvuxna å små malawis... Med små malawis är dom framme överallt i alla fall...med dom stora i karet vad dom rätt gömda.

      Kommentar

      • tetraodonfeber
        • May 2007
        • 336

        #4
        räkor tror jag blir mat omgående, kräft-djur ingår i deras näringskedja.
        Malawi

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av tetraodonfeber
          räkor tror jag blir mat omgående, kräft-djur ingår i deras näringskedja.
          Stora räkor borde funka utan några större problem, förutom att de kan äta malawiyngel.
          Malawikrabban kan självklart funka.
          De enda kräftor som är lagliga att hålla är signal- och flodkräftan och de kan nog ta relativt stora fiskar - så mindre mbunas kommer knappast ifråga
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Orchillies
            • December 2008
            • 128

            #6
            Är Amanoräkor eller Crystal Red för små för att gå med Golden, Acei och Hongi?

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Ursprungligen postat av Orchillies
              Är Amanoräkor eller Crystal Red för små för att gå med Golden, Acei och Hongi?
              Crystal red - definitivt
              Amano - sannolikt
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • karanzas
                • June 2007
                • 28

                #8
                Jag har ett Malawi kar har multisar där i med funderat ett tag på tanken på att försöka få igång en körsbärsräkor koloni i karet? Hade vart grymmt snyggt och lite kul med et mat komplement, btw back to nature boken om nano akvarier... Bravo skit bra tror du det skulle gå att få igång om man har mycket för dom att gömma sig bland?

                Kommentar

                Arbetssätt...