palettciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #16
    Ursprungligen postat av amoramir
    kan dethända att de aldrig kommer överens??? hur ska jag göra om hanen blir jagad igen? jag har har gjort massa gömställen. har inga stenar kvar längre i de andra akvarier. finns det något man kan göra för att rädda honom?
    Om du vill vara helt säker så bör du inte släppa ihop dem alls och lämna in en eller båda. Du måste ju inte ha en hona till honom.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • amoramir
      • December 2007
      • 212

      #17
      Ursprungligen postat av Nina82
      Om du vill vara helt säker så bör du inte släppa ihop dem alls och lämna in en eller båda. Du måste ju inte ha en hona till honom.
      men jag vill att de ska bli ett par

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #18
        Ursprungligen postat av amoramir
        men jag vill att de ska bli ett par
        Då får du chansa

        (Går och lägger mig nu men pratar gärna igen imorgon)
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • amoramir
          • December 2007
          • 212

          #19
          hahaha riktigt tålamod måste man ha med fiskar faktiskt....men tänkte på en annan sak nu. jag släpper in honan i min 30l kar runt en vecka.... tar ut all gömställe i den stora karet och låter karet vara ganska tomt under denna vecka...sadan efter en vecka lägger jag igen alla gömställen och släpper in honan mitt på natten...vad sägs om det?

          Kommentar

          • HenkeP
            • January 2009
            • 886

            #20
            Det är nog ingen bra idé. Grejen med att flytta honan en vecka eller så är ju för att hanen ska få en chans att skapa ett eget revir. Om du då möblerar om precis innan du släpper i honan igen, så blir det ju ett "nytt" område för båda två, och så är du tillbaks på ruta ett med honan som tar kommandot igen.

            Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

            Kommentar

            • amoramir
              • December 2007
              • 212

              #21
              Ursprungligen postat av HenkeP
              Det är nog ingen bra idé. Grejen med att flytta honan en vecka eller så är ju för att hanen ska få en chans att skapa ett eget revir. Om du då möblerar om precis innan du släpper i honan igen, så blir det ju ett "nytt" område för båda två, och så är du tillbaks på ruta ett med honan som tar kommandot igen.
              ok då blir det mindre jobb för mig... ska inte möblera om

              Kommentar

              • Bonnie
                • March 2006
                • 84

                #22
                Hej jag har köpt palettciklider. .som la ägg för 3 dagar sedan men nu är dem borta..men honan o hanen simmar in någon gång ..så jag undrar om det finns yngel...verkar som dem lossas som ingenting har hänt??...isåfall när kan man se om där finns yngel?

                Kommentar

                • Bonnie
                  • March 2006
                  • 84

                  #23
                  Nu är det andra gången honan har lagt ägg men dem har försvunnit igen...varför blir det så?

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #24
                    Ursprungligen postat av Bonnie
                    Hej jag har köpt palettciklider. .som la ägg för 3 dagar sedan men nu är dem borta..men honan o hanen simmar in någon gång ..så jag undrar om det finns yngel...verkar som dem lossas som ingenting har hänt??...isåfall när kan man se om där finns yngel?
                    Kar du testat med att lysa in med en ficklampa?

                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #25
                      Ursprungligen postat av Bonnie
                      Nu är det andra gången honan har lagt ägg men dem har försvunnit igen...varför blir det så?
                      Det är tämligen vanligt att de fösta lekarna misslyckas tills de har lärt sig
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...