hur stort akvarium till malawiciklider?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lillfrasse
    • February 2002
    • 2228

    #16
    Jag körde Malawisar i en 375:a var lagom tycker jag. Då får man ju i lite olika arter utan att det blir soppa av det.
    Simma lungt..
    Lillfrasse..

    Kommentar

    • Albinfiskare
      • November 2007
      • 1399

      #17
      Ursprungligen postat av Palett
      hej.kan jag ha några melanocromis i mit 116l kar har 3golden 4paletter.kan någon hjälpa mig
      Nej, ingen bra ide.

      Kommentar

      • P0KSTER
        • February 2009
        • 2

        #18
        Ursprungligen postat av jocke325
        Demasoni blir inte så stora. O de flesta mbuna gillar att vara "många". Vart med om 47 demasoni/golden i mitt 222L. Använd kraftig pump bara (har 1600l/t) o några gömmor så funkar det. Så satsa du på några av de mindre mbuna-arterna.

        Hur stort akvarie hade du??
        haha, en till jocke som har demasoni och golden

        Kommentar

        • ILoveFish
          • January 2019
          • 1

          #19
          Eftersom att de blir ganska stora så skulle jag rekommendera mist 200 liter men hest ca 500 l!

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #20
            Ursprungligen postat av ILoveFish
            Eftersom att de blir ganska stora så skulle jag rekommendera mist 200 liter men hest ca 500 l!
            Nu får vi se om illerfisken tar lika god tid på sig att svara som du - i så fall kan vi vänta oss ett svar år 2029

            För de mindre mbunorna funkar ett akvarium som är minst 90 cm långt (literantalet är ofta rätt ointressant) men de allra minsta och fredligaste som t.ex. likomapärlan skulle säkert klara sig med ett akvarium som är 75 cm om man nöjer sig med att ha en hane.

            Hur gick det förresten med ditt malawiakvarium illerfisken - skaffade du ett.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Kevin.Grauengaard
              • October 2022
              • 2

              #21
              Allt beror väl på vad du har för plats och ? jag började med ett 110l med lite små mbunas och bytte redan efter 2v till ett 250l. Nu några månader senare har jag ett 720 man vill hela tiden ha större fiskar eller mer kan säga att de fiskarna jag hade i mitt 250 knappt syns i 720?

              Kommentar

              • nilles116
                • January 2023
                • 1

                #22
                typ 1st per 10liter...

                Kommentar

                Arbetssätt...