Neolamprologus Gracilis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aircut64
    • July 2007
    • 1207

    Neolamprologus Gracilis

    Vad är det för fisk? Såg nyss en bild av den på startsidan...



    Är det en ciklid eller? Den verkar riktigt fin skulle vilja ha en sån, vart hittar man dem i Stockholmstrakten och är dom vänliga?
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    #2
    Ursprungligen postat av Aircut64
    Vad är det för fisk? Såg nyss en bild av den på startsidan...



    Är det en ciklid eller? Den verkar riktigt fin skulle vilja ha en sån, vart hittar man dem i Stockholmstrakten och är dom vänliga?

    Hej!
    Du har hittat en bild som jag tagit på mina Neolamprologus Gracilis.
    De är Tanganyikaciklider och ingår i en familj som populärt kallas "Prinsessan av Burundi" - den som egentligen kallas så är Neolamprologus Brichardi, som kanske är den vanligaste. Den du ser på bilden är som sagt, varianten - Gracilis. Här är en länk på artbeskrivning; http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1002

    Vill du kolla mer på denna fisk och andra Tanganyikaciklider så kolla min tråd här, på de sista sidorna - det finns en hel del bilder och filmsnuttar;
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 02 August 2007, 02:35.

    Kommentar

    • Aircut64
      • July 2007
      • 1207

      #3
      Ok Tack =)

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Prinsessor är bland de vanligaste T-ciklider man hittar i affärerna. De fanns bland annat på Akvarielagret (vid Stora Mossen) när jag var där i förrgår.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • mavve
          • August 2003
          • 283

          #5
          Ursprungligen postat av Aircut64
          Vad är det för fisk? Såg nyss en bild av den på startsidan...



          Är det en ciklid eller? Den verkar riktigt fin skulle vilja ha en sån, vart hittar man dem i Stockholmstrakten och är dom vänliga?

          Jag har ett par som just har fått sin första kull. Enligt mig en mycket vacker ciklid med de längre fenorna och min erfarenhet är att de är ganska snälla. De vanliga prinsessorna verkar betydligt tuffare.

          Rekommenderas!

          Mvh Martin

          Kommentar

          Arbetssätt...