Små akvarium (?)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HenkeH
    • October 2020
    • 4

    Små akvarium (?)

    Hallå alla!

    Då åsikter och forum verkar ge väldigt olika svar på olika arters krav på storlek på akvariet så tänkte jag fråga här... Inser redan nu när jag skriver att jag förmodligen vet att svaret är ett rungande ”NEJ!” men ändå...

    Jag kommer få ett 125l Juwel Rio inom kort och har alltid velat ha Malawi (av samma anledningar som alla andra som vill ha det).

    Jag inser att utformningen av inredning, vattenkvalitet och massor med andra saker spelar in men skulle man kunna stoppa ner 4-5 chindongo Socolofi eller 4-5 Likomapärlan med 4-5 Golden labidochromis?? Samtliga står att dom ska klara sig i 80cm och 100 liter...

    Totalt 8-12 fiskar alltså...

    Är det orimligt eller är det värt ett försök?

    mvh
    Henke
  • HåkanM
    • April 2005
    • 102

    #2
    skulle nog bara ha en art, går och går är ju en fråga, med ok filter så klarar man vattenkvaliten ,ev lite oftare vattenbyte, det enda problem jag haft med stora fiskar i mindre burkar (tillfällig förvaring för min del) har varit att vissa arter blir oroliga o simmar omkring klart stressade, mest vilfdfångat. om det inte sker så borde det vara ok.

    Kommentar

    • HenkeH
      • October 2020
      • 4

      #3
      Tack för svar, jag har tänkt om sedan inlägget och börjar kolla på andra färgglada fiskar med roliga beteenden, det är ju ändå inget roligt med akvarium om det fiskarna dör för att dom mår dåligt

      blir nog nån form av dvärgciklid med några passande kompisar.

      Kommentar

      Arbetssätt...