Sällskap till röd zebra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pop81
    • May 2019
    • 130

    Sällskap till röd zebra?

    Hej!
    Efter lite oväntade o tråkiga bort fall o några mindre planerade köp har jag bestämt mig för att göra mig av med mina singlar (obs kommer lämna bort dem inte avliva!) Kvar kommer bara mina rödzebror vara 1+5 två ancistrus o 3 synodontis. Röd zebrorna är mellan 5-8cm.
    För att inte göra samma misstag igen så vill jag planera lite bättre den här gången.
    Jag vill ha en grupp mbunas till på mellan 5-7 st sen eventuellt någåt par alunocara eller någon mindre haplis om det skulle funka?

    Eftersom mina tidigare köp inte blev super lyckade så skulle jag vilja ha några förslag främst på mbunas som eventuellt skulle funka med röd zebran både färgmässigt och rent praktiskt? hanen är ca 8cm (ljusblå) och är ganska tuff. Tänkte möblera om lite innan nästa köp o försöka bryta revir gränserna vilket för zebra hanen är hela akvariet. Karet är på 240l
  • Pop81
    • May 2019
    • 130

    #2
    Jag börjar funderar om 240l är för litet för röd zebra? Min hane acceptera bara Alounocara Ob hanen tyvärr har hans fru strukit med dock så han är ensam. Zebra hanen har redan jagat ihjäl två mbamba hanar och en copadichromis azereus hane. Mbamba hanarna va storleksmässigt jämnstora o azereus hanen va större. Så nu blir jag osäker om det funkar med någon annan mbuna med röd zebran? Känns lite tråkigt och bara ha en blå hane o massa orangea honor. Vad ska jag göra?

    Kommentar

    • Pop81
      • May 2019
      • 130

      #3
      Det blev 8 maingano som sällskap o ett par röd zebra till! Mycket lugnare i karet nu! Med fler fiskar

      Kommentar

      Arbetssätt...