Köns skillnad röd zebra??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pop81
    • May 2019
    • 130

    Köns skillnad röd zebra??

    Hej!
    Jag tror jag har 1+5 röd zebra men börjar bli lite osäker för tycker det är mycket bråk dels mellan de troliga honorna o dels tycker inte hanen om några av honorna. Och när jag menar bråk så menar jag mun mot mun fighter.
    !Så min fråga är finns det röda hanar som inte färgar ut till grisrosa/vita eller blåa? Det är inga Ob honor eller hanar. Om inte när bör de färga ut?
    de minsta är ca 5cm största 6-7cm.
    som det ser ut nu är alla näst intill röda ingen visar någon tendens att ljusna förutom den som jag vet är hane o redan är rosa
  • Pop81
    • May 2019
    • 130

    #2
    Ok tack för svaren! Jag får avakta nån månad till o se vad som händer. Håller tummarna för honor!

    Kommentar

    • Pop81
      • May 2019
      • 130

      #3
      Det jag funderar lite över nu är om det finns mörk orangea nästan röda hanar eller blir de alltid vit/ aprikos/grisrosa? Om de nu inte är blåa eller OB.

      Kommentar

      • Pop81
        • May 2019
        • 130

        #4
        Oki tack så mycket för svaret! fan den på bilden är väldigt lik en av mina troliga honor:/. Jag får avakta lite till o se hur det utvecklas om de funkar eller inte? tycker att ännu så länge är det inga större fighter o det har lugnat sig lite sen sist jag skrev men de är som sagt inte vuxna ännu. Men tack igen för svsren o länken!

        Kommentar

        • Pop81
          • May 2019
          • 130

          #5
          Ok de va snygga! Nä min är inte så röd utan mer orange röd med ljusblåa fenor är nästan säker på att det är en hane för han har lagt beslag på en grotta nu som han försvarar mot alla förutom den större hanen som han är livrädd för. Tror att det blir för litet med två zebra hanar i mitt lilla 240l. Så får väl se om någon vill ta emot nån av dem.

          Kommentar

          Arbetssätt...