Malawi kombo hjälp?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pop81
    • May 2019
    • 130

    #16
    Ja sen förstår jag givetvis att det finns olika grader av revirhävdande och aggressivitet och alla är individer är olika men tänkte generellt om man kunde tänka så?

    Kommentar

    • Pop81
      • May 2019
      • 130

      #17
      Ok. Tack för svaret!
      Blir alla malawis mycket större i akvarie jämfört med vad som står i beskrivningen här på zoopet? Jag vill ju helst inte ha allt för stora i mitt lilla 240l kar man blir ju lite förvirrad när man läser här att de exempelvis blir 7-8cm och sen när man frågar nån kunnig så säger de att de blir 12-14 cm i akvarie.
      Det är ju en jävligt stor skillnad menar jag nästan dubbelt så stora. Så finns det några mbunas som inte blir mer än 10cm i akvarie??

      Kommentar

      • Pop81
        • May 2019
        • 130

        #18
        Ok tack så hemskt mycket för alla svar och tipps. Jag får fundera lite så får vi se vad det blir men nu har jag lite mer kött på benen iallfall inför valen!

        Kommentar

        • Pop81
          • May 2019
          • 130

          #19
          Jag har varit runt och kollat lite på utbudet o läst på så mycket jag kan och kommit fram till att jag nog helst ska försöka hålla mig till lite mindre o fredliga mbunas.

          Här kommer några som jag har funderat på Cynotilapia zebroides, Labidochromis sp mbamba, Labidochromis chisimulae, acei itungi. Cynotilapia sp lion cove. ,Socolofi. Likoma pärlan.

          Jag vet att man helst inte ska ha mer än en art från samma släkte men hur är det om färg teckningen är lika? Tänkte på cynotilapia och mbamba exempelvis?

          Kan man ha mer än en hane från samma art i mitt lilla? ( Av de som jag har nämnt)

          Ä det någon av de som jag skrivit som blir betydligt större än vad de står i art beskrivningen förutom socolofi då?

          Kommentar

          Arbetssätt...