Palettciklid yngel, hur skydda dem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Goosgem
    • April 2017
    • 16

    Palettciklid yngel, hur skydda dem

    Fick idag se att mina palettciklider är ute med sina yngel, viste ju att de va pågång så har börjat med ett 60L akvarium som jag hade tänkt flytta över dem i idag, men jag var försent ute.
    I akvariet dom lever i nu har inte direkt några grottor som är helt skyddade utan de går att simma ut och in från flera håll, har plockat bort lite av stenarna och lyftöver de mer skyddade ciklidgrottorna från akvariet jag hade tänkt flyttaöver dom i, vet inte om dom väljer att flytta in i dessa eller om jag gjort fel när jag har ändrat i akvariet.
    Fins de nåt man kan göra för att öka överlevnads chansen för ynglen då jag inte hann med att flytta över paret i eget akvarium?
  • Goosgem
    • April 2017
    • 16

    #2
    Det är Pelvicachromissacrimontis.

    förlåt för textstorleken, men jag kopierade namnet så de blev denna storlek

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      #3
      Lite fel har du allt gjort, flytta tillbaka några grottor tycker jag . Tror inte alls att du behöver vara orolig för småttingarna, för är det något som paletterna kan, så är det att stenhårt vakta sina ungar. Lycka till med dessa vackra .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Goosgem
        • April 2017
        • 16

        #4
        Har inte flyttat på all sten, dom verkar bo i den vänstra delen av stenhögen som är mot växterna och den är orörd, tog bort några på den högra sidan för att få de rätta ciklidgrottorna lite närmare där dom huserar.

        Kommentar

        Arbetssätt...