L.ocellatus, de blir för många

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tantfri

    • February 2016
    • 29

    L.ocellatus, de blir för många

    Ja, mina 5 ocellatusar ville ju aldrig komma överens, de fungerade bara parvist. Resultatet är nu flera kullar. Ca.30 glada ungfiskar befolka 112l karet, i tre 54l kar vaktar två par och en ensamstående mamma sina yngel. Men vad ska bli av dem? Det bli en kull efter den andra. Vad kan jag göra? Tömma snäckorna med de nyfödda i sällskapskaren som mat för tetrorna?.Verkar grymt mot honan. Separerar könen? Redan testat: de blir inte lyckliga. Hur gör ni med familjeplaneringen hos era fiskar?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Du får skaffa fler akvarier
    eller ge bort till akvariekompisar.

    Normalt brukar det i längden bli rätt självreglerande - dvs när det blir för mycket fisk i akvariet så brukar de sluta reproducera sig
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • tantfri

      • February 2016
      • 29

      #3
      Nej, nej, nej. Inte ännu fler akvarier! Alltså mycket reklam för de charmiga bråkstakarna och, tja, hoppas att fiskarna fattar det där med självreguleringen. Dom biter ju bort sina äldre yngel och jag kände mig tvungen att 'rädda' dom. Blir det inte massaker annars?

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Jo de klart en del småttingar lär gå åt.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • tantfri

          • February 2016
          • 29

          #5
          . Får lära mig att ha is i magen...

          Kommentar

          Arbetssätt...