Tips på kombination av Tangayika fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SBarracuda
    • February 2017
    • 3

    Tips på kombination av Tangayika fiskar

    Hej

    Har skaffat ett Juvel trigon (hörnakvarium) 350 liter och funderar på Tanganyika ciklider. Vill ha en kul blandning av fisk som fyller ut karet från ytan till botten. Önskar därför rekomendationer på lämpliga Tangayika fiskar att kombinera.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Är det några speciella fiskar du är ute efter - det är lättare att föreslå om man vet att just den arten vill jag ha och sedan någon som passar till den.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • SBarracuda
      • February 2017
      • 3

      #3
      Ok - jag har ännu inte skaffat så bra koll att någon art är favorit eller ett "måste". Önskar främst fiskar med personlighet och karaktär. Utseende mässigt gillar jag tex Altolamprologus. Är inte ute efter massor av färger, men om någon art är lite färggrann är det ett plus. Vill ha fiskar I alla "djup", tex inte bara vid botten.

      Tack på förhand.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Ja Altolamprologus är trevliga.
        Jag gillar också hästnosar (Spathodus, Eretmodus, Tanganicodus) och prinsessor
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • SBarracuda
          • February 2017
          • 3

          #5
          Har hört att Prinsessor lätt "tar över" karet. Ligger det något i det eller är det lugnt att blanda i några av dessa?

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            När dom leker så kan dom ta ett rätt stort revir men med rätt sällskap funkar det oftast bra
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            Arbetssätt...