Astatotilapia burtoni yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aquaristen
    • December 2016
    • 2

    Astatotilapia burtoni yngel

    Tja! Helt ny här och försöker navigera mig genom sidan lite Tänkte bara berätta att för några veckor sen införskaffade jag mig Astatotilapia burtoni till mitt nya 240 liters Rio. Tre av honorna hade ägg i munnen så jag separerade dom till ett mindre kar. För ca en vecka sen så fick jag runt fyrtio yngel

    Finns där intresse för Victoria ciklider här inne?
    Ska flytta över ynglena till ett 125 liters rio när dom blivit aningen större. Kul att det händer lite grejer. Änsålänge så har alla överlevt.

    Ge gärna lite tips kring yngel. Bra foder? (Förutom levande artemia) Belysningstimmar? Etc.

    Jag vet att det går att googla, men lite trevligare att dela erfarenheter

    Trevlig helg till er alla

    Aquaristen​​​
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Trevlig fisk men honorna var nog "förstföderskor" för normalt så får de klart över 40 yngel per hona.
    Ynglen är inte svåra att dra upp och de tar det mesta av smått foder. Det svåra brukar vara att bli av med dom för de är inte så poppis även om de är snygga.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Aquaristen
      • December 2016
      • 2

      #3
      Tack för svar Kjell! Har läst många av dina inlägg på denna sida och alltid lika kul att läsa och ta lärdom av dina svar till användare. Precis som du skriver så måste det vara första gången dom ynglar av sig, för såvitt jag förstått så kan dom få riktigt många på bara en hona. Men fyrtio stycken är gott och väl för mig haha

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Ja det räcker nog - hade varit svårt att få plats med att dra upp 150 yngel och sedan snudd på omöjligt att få sålt dom
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...