Tanganyika frontosa hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • plusskenford
    svarade
    Jag gjorde en vild chansning, jag rädda en grupp av 8 st frontosor till mina 8 ungdjur....... det blir ett ren odlat frontosa kar vill inte blanda känns bäst så.....
    16st frontosor 8 till 20 cm kanon fin grupp... inget slagsmål och gruff heller gick kanon.
    tack för all hjälp endå Kjell !!

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    I ett så "litet" akvarium är det nog bara P. trewavasae, P.orthognathus, P. fasciolatus, P. famula och P. ephippium som du kan ha, men de av dessa som är under 15 cm kommer att ligga i farozonen för frontosorna. Av Petrochromis skall man antingen ha en rejält stor grupp eller 1 hane och många honor.

    Lämna en kommentar:


  • plusskenford
    svarade
    Tro faktiskt inte frontosorna ligger till skuld till att dom dör... Men nu börjar dom bli såpass stora att det går inte ha leptosomer mer...

    Tyckte att det var bra rörelse i karet med leptosomer i..... Tycker det blir lite tomt utan dom.... Karet är 200,*60*60 720 liter...

    Vilka petrochromisar kan jag ha och hur många ska jag slänga i??

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Vad menar du med aktivitet. När jag hade frontosor (har haft det i flera omgångar) så åt de upp det mesta upp i storlek till vuxna troffar.
    Men stora petrisar skulle absolut funka med vuxna frontosor - frågan är väl lite mer hur stort ditt akvarium är.

    Lämna en kommentar:


  • plusskenford
    startade ett ämne Tanganyika frontosa hjälp

    Tanganyika frontosa hjälp

    Alltså mina leptosomer dör av ålder, och jag vill gärna ha någon form av aktivitet med frontosorna.... Skulle ett gäng av petrochromis sort funka??? Eller vad kan jag ha med dom??

    Jag vill bara ha tanganyika i karet.
Arbetssätt...