Utmobbad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juni
    • February 2014
    • 613

    Utmobbad

    Min Hongi har blivit utmobbad och låg i ett hörn, fjällen var uppruggade och den höll på att dö. Jag la honom i en yngelkasse och han repade sig och blev helt återställd. Lät honom komma ut i karet igen. Efter en timme låg han i damma hörn alldeles uppskavd och de andra fiskarna var på honom. Tillbaka i kassen-nu återställd. Men jag kan inte ha kvar honom där i all evighet, vad gör jag nu? Han har ett skadat öga från förr så butiken vill inte ha in min pensionärs firre. Har inte hjärta att avliva honom nu när han piggat på sig. Släpper jag ut honom plockar fiskarna honom direkt. Förslag mottages tacksamt!
    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Det är nog tyvärr inte så mycket att välja på.
    Man kan dock testa att 1/ Flytta alla andra fiskar i akvariet till ett annat akvarie 2/ Möblera helt om i akvariet 3/ Låta den mobbade gå själv i akvariet innan de andra släpps tillbaka
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Bisho
      • September 2013
      • 304

      #3
      Oj!
      Detta lät inte alls roligt!
      Mitt tanganyika akvarium
      https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

      Kommentar

      • Frame
        • December 2015
        • 20

        #4
        En tanke om du inte lyckats lösa problemet redan;
        Hur många hanar+honor har du av hongi? Kanske kan hjälpa att köpa någon mer hane eller några honor?
        Jag=gröngöling. Men fiskarna är blå, gula, svarta och orangea!

        Kommentar

        Arbetssätt...