Socolofi har frågat chans på ancistrus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juni
    • February 2014
    • 613

    Socolofi har frågat chans på ancistrus?

    Min Socolofi hane har börjat bete sig annorlunda, han uppvaktar en av malarna intensivt. De ligger väldigt nära varandra under en hålighet i en sten, ofta på varandra som om de sov. När han är framme och simmar skakar och rister han och simmar runt malen. Bägge verkar må bra och vara i toppform så det är inget hackande på gång. Kan det vara så att han försöker leka med en mal och varför har det isåfall börjat nu efter två år i samma kar utan intresse? Händer det att fiskar uppvaktar varandra över artgränserna? (Fisk till fisk vet jag, men en mal?)
    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    det är svårt att veta vad syftet är - knappast dock något uppvaktningsbeteende i alla fall
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Juni
      • February 2014
      • 613

      #3
      Uppvaktar de varandra mellan arterna överhuvudtaget. Söker de trygghet i varandra eller har de bara samma favoritplats och försöker "boka" den? Spännande att titta på dem. Ser väldigt fridfullt ut när de ligger stilla tätt intill varandra i timmar!
      Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

      Kommentar

      Arbetssätt...