Belysning till Troffar ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    Belysning till Troffar ?

    Har lite bekymmer med att få till en vettig belysning till 540.

    ​Har ett par idéer.

    Hur "ljuskrävande" är Troffar ?

    Ja, de mår väl rätt bra i det mesta.

    Men för att de skall komma till sin rätt.

    Låg / Medium / Massor ?

    Med lågt menar jag typ 15-25 lumen per liter.....Medium cirka 25-40.....Massor över 40.


    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11220

    #2
    De behöver inte alls mycket ljus. För att de ska färga bra så "skrämmer" jag upp dem med ljus inredning, ljus sand.

    Hade jag fått välja helt fritt hade jag kört med LED som skapar härligt skimmer.

    2 st sådana här hade varit mums. - https://www.imazo.se/Servlet?page=11...t=&itemcount=0


    Får man fråga vilken Troffe det är?

    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      Den som ligger på önskelistan är Duboisi

      Blir dock inte helt klok på hur många som är lämpliga i ett 540.
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • admin
        Christian Alfredsson

        • November 2004
        • 11220

        #4
        Till just duboisi är inte belysning så viktig. Den är ju svart och vit och är snygg hursom. Ljus sand är bra.

        Jag hade köpt 40 st ungdjur eller 30 stora. En helt annan väg är att köpa ett par hanar och några honor. Typ 8 st totalt, ha dem tillsammans med andra Tanganyikaciklider. Det kan också funka hur bra som helst. Det sistnämnda ger också ett lite mer spännande kar att se på om du vill ha fiskar med lite olika beteende.

        Christian Alfredsson
        Tekniskt ansvarig Zoopet

        Kommentar

        Arbetssätt...