Snabb fråga - funkar palettpar i det här akvariet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexia
    • January 2011
    • 509

    Snabb fråga - funkar palettpar i det här akvariet?

    Kub, 50*50*55, funkar det för ett par paletter? Som ska gå själva utan sällskap förutom nån ancistrus och kanske några kardinaltetror (ev, inte säkert)
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Jadå, inred med mycket rötter och lite "oreda" samt bygg på höjden så kommer de att trivas bra.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Alexia
      • January 2011
      • 509

      #3
      upertack för snabbt svar. Tänkte om det blev för liten bottenyta, för kort. Står i artbeskrivningen de ska ha mycket längre. Samtidigt så om jag kikar på dem med sina yngel nu i större, så de rör sig ju inte direkt mycket över botten ändå. Och även innan lek, så i alla fall mina har inte varit några storsimmare utan mest surfat runt i "sin hörna" med några utflykter uppåt. Ja och utforskar rötter och växter och grejer då. Så "rörigt" blir det (jag gillar ju det med för egen del, avskyr sterila "tomma" akvarier)

      Hittade ett komplett och snyggt kubakvarium på blocket och då kan de ju få en egen bostad utan att jag behöver försöka möblera in ännu ett stort schabrak till akvarium.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Går de som själva ciklider i ett sådant kar ser jag personligen inga hinder att ha paletter i ett sådant kar.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Alexia
          • January 2011
          • 509

          #5
          De lär nog gå som ensamma fiskar, ja utom möjligen då några små tetror om de accepterar det. Men de hatar ju allt och alla när de har yngel, så det fina 125 l de fick flytta till ( från 180 liter eftersom de terroriserade all bottenfisk) och med bara sorgmanteltetror som nytt sällskap (och de går ju högt upp hela tiden) "tackade" de för genom att mobba sönder tetrorna. Och jag vill inte ge dem hela 125 karet för sig själv, så vipsa har de ordnat att jag måste köpa ÄNNU ett akvarium för deras skull. Och där är det nog bäst de få vara solo med sina yngel tror jag, för något akvarium nummer 4 blir det inte tal om.

          Kommentar

          Arbetssätt...