Sacrimontis hona som inte riktigt vill släppa till sista biten.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Frosty rök
    • February 2003
    • 43

    Sacrimontis hona som inte riktigt vill släppa till sista biten.

    Eftersom min Sacrimontis hane dog pga hög ålder så stod honan utan make och jag köpte en vanlig paletthane till henne. Dom blev ett par och vaktar revir (hela akvariet). Hanen dans darrar vid alla grottöppningar för att få honan att släppa till, men hon vill inte riktigt med sista biten. Hon är bara mat galen. Så fort hon ser mig så ska hon fram till glaset som en galning o tigga pellets. Det har varit så här i över en månad. I förrgår gjorde jag rent i pump och akvariet och fixade dit ytterligare en grotta.
    Skiljer sig lekbeteende på vilda och odlade mycket? Jag vill så gärna få yngel och odla upp lite. Dessa blir förvisso hybrider om honan släpper till och det finns det gott om i områden i floden i Nigeria. Vore bara bra med nytt vilt blod i akvarie butikerna.

    Vad kan man mer göra för att trigga igång lek hos Kribensis (pelvicachromis) släktet?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Ett stort vattenbyte och en hyfsat rejäl temperatursänkning några dagar kanske och så förstås levande foder
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    Arbetssätt...