lamprologus ocellatus gold

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yav VE
    • March 2013
    • 2

    lamprologus ocellatus gold

    Tja!
    Så efter några år av uppehåll av fiskar så drog ja upp mina akvarium från källaren 500/400/300 & några 120 liters + några små så börja ja tänka vad för fisk ska ja köra på alltid älskat tetraodon biocellatu (om man har akvarium å inte har en kulfisk kan man lika bra sluta) så det va först på listan sen min andra fisk på listan skrev ja upp snäcklekare & det skulle bli Lamprologus multifasciatus som ja är typ expert på hade min första par vid 6 år ålder när ja va typ 16 hade jag 20par med över 1000 yngel & när ja va 26 sluta ja hålla räkningen sålde ja alla, men nu när ja gick om kring kolla på dom zoo affären fick mitt öga se lamprologus ocellatus gold sa bara wow ville bara köpa alla dom hade & det gjorde ja för att vara säker på att få hona/hane för är ju typ omöjlig att veta sa alla zoo/akvarium affärer istockholm & gud ja vart i varje affär istockholm nu alla kan typ = 0 om dom...


    så köpte ja alla dom hade 10 st efter 1 vecka nu har ja fattat att alla va hanar så frågar ja nu förutom den guld färgade sträcket dom har på fenan på ryggen & att honan har vit som är omöjligt att se & att hanen är 1/2 cm längre en honan, Tänkte om nån annan har ett tips om dom för för gått bytt 2-3 gånger nu som ja trott vart hona men vart en hane börjar blir helt koko om den där firren!!
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Nja - det bästa är alltid att köpa en grupp så parar de alltid ut sig rätt bra och man får ha rejäl otir om man inte får både hanar och otur. Som du säger så är hanar ofta lite större - så köp en lite större och 5-6 små så borde det bli bra
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    Arbetssätt...