ska skaffa pseudotropheus vad behöver dessa ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • skoda-15
    • August 2010
    • 456

    ska skaffa pseudotropheus vad behöver dessa ??

    nu ändrar jag inriktning i mitt 180 liters kar på fredag hämtar jag 20 stycken pseudotropheus på 2-4 cm han sa jag kunde ha så många i detta kar nu en liten fråga jag har ju lite malar o praktbotia också och malarna vill ju ha rötter kan jag behålla stora roten till dom och bygga upp sten rös till cikliderna ? och kan jag behålla växterna i vilisineria och någon form av cryptocoryn tacksamm för svar
    Bifogade filer
    375 liters egengjord btn texas ciklider bla gibbismalar gökmalar och lite annat
    180 liters juwel btn med pseudotropheus socolofi
    35 liters cocon kub med guppy och black molly
  • laasesku
    • October 2002
    • 660

    #2
    pseudotropheus + vad mer heter dem?

    Växter går ibland, vallisineria borde säkert funka. Dock gräver de en del när de blir större så risken finns att de gräver upp dem.

    Sten bör du ha mycket! Paktbotia ska ju inte ha samma vatten som malawi tyvärr...

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Och praktbotia blir också för stora för ett 180 liters akvarium.

      Som lasseku skriver behöver du rejält med sten i akvariet. Tänk också på att malawi gräver så stenen skall ligga mot botten annars kan stenhögen rasa om grävandet underminimerar en stenhög.

      Du skall definitivt också använda bikarbonat i vattnet för att höja pH och också för att motverka att roten sänker pH.

      Här har du en Zoopetartikel om hur man skall inreda ett malawiakvarium http://www.zoopet.com/index.php?opti...=article&id=25
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • skoda-15
        • August 2010
        • 456

        #4
        Sv: ska skaffa pseudotropheus vad behöver dessa ??

        dom hette pseudotropheus socolofi

        Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
        375 liters egengjord btn texas ciklider bla gibbismalar gökmalar och lite annat
        180 liters juwel btn med pseudotropheus socolofi
        35 liters cocon kub med guppy och black molly

        Kommentar

        • skoda-15
          • August 2010
          • 456

          #5
          Sv: ska skaffa pseudotropheus vad behöver dessa ??

          praktbotierna flyttas till mitt 375 när dom är för stora ännu större på gmed hihi

          Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
          375 liters egengjord btn texas ciklider bla gibbismalar gökmalar och lite annat
          180 liters juwel btn med pseudotropheus socolofi
          35 liters cocon kub med guppy och black molly

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Ursprungligen postat av skoda-15
            praktbotierna flyttas till mitt 375 när dom är för stora ännu större på gmed hihi
            fast som sagt malawivattnet är inte heller lämpligt för dom

            Socolfi är en trevlig malawi som finns med här bland artbeskrivningarna http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=106&SOK=1
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • skoda-15
              • August 2010
              • 456

              #7
              Sv: ska skaffa pseudotropheus vad behöver dessa ??

              okej får fixa över dom i det stora då såg nu att det står malawi i länken jag fick stod det annat tackar för all proffshjälp.ang pumpar vad behöver dessa i cirkulation jag har ett rena xp2 ytter filter och ett fluval 2+innerfiltet räcker det

              Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
              375 liters egengjord btn texas ciklider bla gibbismalar gökmalar och lite annat
              180 liters juwel btn med pseudotropheus socolofi
              35 liters cocon kub med guppy och black molly

              Kommentar

              Arbetssätt...