Tropheus duboisi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dennisbackgardi
    • September 2012
    • 4

    Tropheus duboisi

    Hej! Jag undrar hur många tropheus duboisi i ett t.ex 150-200 liters akvarium och om det räcker till?
    vad gillar dom hellst för miljö? (sten grottor,mycket växter,mycket rötter,mycket öppna områden???
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Inte det svaret du vill höra, men jag skulle nog säga inga...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • simpson
      • July 2012
      • 666

      #3
      Ursprungligen postat av dennisbackgardi
      Hej! Jag undrar hur många tropheus duboisi i ett t.ex 150-200 liters akvarium och om det räcker till?
      vad gillar dom hellst för miljö? (sten grottor,mycket växter,mycket rötter,mycket öppna områden???

      Du bör ha en hyfsad grupp för att inte få för mycket problem med bråk etc, det ger att minimum 20 fiskar och då är nog ett 200 lite för litet.

      Ett 375l med längdmåttet 150cm kan nog ses som minsta akvarie, definitivt om du är nybörjare på dessa fiskar. Börjar du med yngel/småfisk så kan nog 30-40 huvuden vara en bra början, stora fiskar 20-30st.

      Du kan ha en del stenformationer, även med 'gömslen'. Då kommer några av hanarna att lägga beslag på varsin stenhög och ha den som sitt revir. Rötter sänker ofta ph-värdet på vattnet och denna fisk lever normalt i högt ph-värde så inte mycket rötter eller inga alls.

      Du kan ha växter om du vill.

      Kommentar

      Arbetssätt...